
2/10/2024
De Schoenenbranche Marktmonitor 2024 toont een ranglijst van meer dan 200 populairste schoenmerken en schoenaanbieders in Nederland. In de top-50 staan merken en aanbieders die gemiddeld meer dan 19.500 keer per maand via de Google zoekmachine worden

3/2/2023
Laarzen kunt u het hele jaar door dragen, maar doorgaans hebben ze wel een hogere aankoopprijs dan ‘gewoon’ schoeisel. Het is dan ook des te belangrijk dat uw klant ze goed onderhoudt, om er extra veel draagplezier aan te beleven.

12/7/2021
Nu de consumenten meer bezig zijn met ecologie, gaan ze op zoek naar duurzame schoenen die ze lang kunnen dragen. Daarnaast is er een grote vraag naar kwaliteitsvolle en milieuvriendelijke onderhoudsproducten, waardoor schoenen langer meeegaan.

1/6/2021
DE DAD SNEAKER, EEN ABSOLUTE MUST IN UW ASSORTIMENTDé sneakertrend van het moment is onmiskenbaar de dad sneaker of ‘ugly sneaker’. In de haute couture maken ze al een tijdje furore. Tegenwoordig wil elke fashionista een paar in zijn/haar schoenenkast. En ook de alomgekende Buffalo is weer helemaal terug van weggeweest.

1/10/2020
De verkoop van onderhoudsproducten in de schoendetailhandel en bij de schoenherstellers krijgt vaak een stiefmoederlijke behandeling. Nochtans genereert de verkoop van die producten meer omzet, met een behoorlijke winstmarge, en draagt die bij tot de algemene klanttevredenheid.

1/10/2020
Onderhoudsproducten blijven hun plek in de rekken van de schoenwinkel behouden. Uit een onderzoek dat uw vakblad Shoes de voorbije weken heeft gedaan, blijkt dat volgens 67% de vraag de voorbije vijf jaar gelijk is gebleven of gestegen.

1/10/2020
De onderhoudsproducten volgen de schoenentrends. Sneakers en metallic zijn populair en krijgen dan ook specifieke onderhoudsproducten die de schoenen langer laten meegaan en er beter doen uitzien.

1/10/2020
In tegenstelling tot stadsschoenen worden sneakers vaak van dag tot dag gedragen, waardoor ze heel wat te verduren krijgen. Een goed onderhoud zorgt ervoor dat de sneaker er als nieuw blijft uitzien en een hele poos langer meegaat.

1/10/2020
De verkoop van onderhoudsproducten in de schoendetailhandel en bij de schoenherstellers krijgt vaak een stiefmoederlijke behandeling. Nochtans genereert de verkoop van die producten meer omzet, met een behoorlijke winstmarge.

23/9/2019
Walk & Match vond van zondag 8 tot dinsdag 10 september plaats in Trade Mart Brussels. Naast de merken die het hele jaar door te ontdekken zijn op Trade Mart, waren daarbovenop ook nog voornamelijk Spaanse en Italiaanse merken van gastexposanten te ontdekken. Opvallend waren de felle kleuren en exotische prints die terugkomen bij heel wat merken.

25/8/2017
Semler introduceert hippe sneakers Nieuwe collectie werd voorgesteld op Walk & Watch op Trade Mart.

25/1/2017
Sneakers zijn niet meer uit het straatbeeld weg te denken. Volgens velen zijn ze dan ook een gevestigde waarde geworden. Toch is het hoogtepunt in de hype en de verkoop al gebeurd. De consument is bereid om er een mooie som voor op tafel te leggen, een bewijs dat ze de sneaker als een volwaardige schoen zien. Het succes is te verklaren door het grote comfort dat ze met zich meedragen, en het feit dat ze met elke outfit gecombineerd kunnen worden. Naast de echte sneakermerken bieden ook de traditionele schoenenmerken iets gekledere sneakers aan. Lees hier het volledige artikel.