Brantano wil de Belgische Zalando worden

De holding wil naar de Brusselse beurs

België moet ruimte bieden voor een sterke lokale e-commercespeler in mode naast het Duitse Zalando. Dat meent Dieter Penninckx, topman van FNG Group. Hij ziet Brantano daarvoor als rots in de branding. “We schatten de markt voor kleding en schoenen in de Benelux op 18 miljard euro. Er wordt verwacht dat de 15 procent online verkopen van vandaag zullen verdubbelen tot 30 procent in drie à vijf jaar”, legt Penninckx uit aan Het Laatste Nieuws. In tegenstelling tot andere Europese landen heeft België immers geen sterke lokale onlinespelers. De combinatie van een sterke online présence en een netwerk van fysieke winkels speelt daarbij in het voordeel van de schoen- en kledingketen.

Je kan dit artikel volledig lezen na registratie

Reageer

Kleurenschema
Aantal tegels per rij
Beeldverhouding
Weergave
Hoeken afronden
0

Welkom bij Shoes 

Shoes maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en te personaliseren. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met Het privacy- en cookiebeleid.