
24/6/2021
Het nieuwe onderzoeksrapport 'Utilising RFID in Retailing: Insights on Innovation' is geschreven door emeritus hoogleraar Adrian Beck van de Universiteit van Leicester en de ECR Retail Loss Group, ondersteund door Checkpoint Systems.

2/9/2020
Retailers die competitief willen blijven, werken steeds vaker met collect-and-goconcepten waarbij de klant zijn online gereserveerde boodschappen komt ophalen. De techniek van smart lockers - met stockage van de door de klant online bestelde boodschappen, op kamertemperatuur, gekoeld of diepgevroren - laat het nu toe nog efficiënter en klantvriendelijker te werken. Doordat het winkelen bovendien nagenoeg contactloos kan verlopen, zijn smart lockers een ideaal wapen in de strijd tegen corona.

29/11/2019
Kan ik contactloos of met de smartphone betalen? Het is één van de vragen die de handelaar steeds bekender in de oren klinkt. Onderzoek door Febelfin, de Belgische Federatie van de Financiële Sector wijst uit dat 9 op de 10 klanten in ons land digitaal betalen boven contant betalen verkiest. Maar wat zijn dan de meest interessante betaalalternatieven voor de handelaars? Wij lijstten voor u de belangrijkste elektronische betaaltrends op.

7/11/2019
Bij Bruno Service Station Tessenderlo gaat de testfase in van het SafePay Front Office Cashmanagementsysteem van Gunnebo, aangeleverd en geïnstalleerd door Fichet Security Solutions Belgium. Een gesprek met dhr. Ulmit Yilmaz, store manager van Bruno Service Station Tessenderlo, verduidelijkt de voordelen van dit systeem voor zijn zaak, zijn medewerkers en de klanten.

24/1/2019
Hoewel een groot deel van de betaaltransacties in de retailsector digitaal gebeurt, blijft cash - zeker voor kleinere bedragen - nog altijd populair bij de klanten. Voor u als retailer blijven cashtransacties ook interessant door de snelheid en de kostenbesparing ten opzichte van een digitale transactie. Veiligheid en efficiëntie zijn hier heel belangrijk, en dat beseffen ook de producenten die cashmanagementsystemen op maat van uw onderneming ontwikkelen.

25/6/2018
Jaar na jaar sneuvelt het recordaantal elektronische betalingen in ons land. Ook kleine bedragen betalen we meer en meer zonder cash. Voor u als retailer is het dus belangrijk om vele verschillende betaalopties aan te bieden. Zoals uiteraard de betaalterminal, het best een toonbankmodel. Via nagenoeg alle nieuwe terminals betalen uw klanten ook contactloos, met de bankkaart of smartphone. Met die laatste vallen ook rekeningen te vereffenen door een QR-code te scannen. En voor uw klanten die nog liever contant betalen, is een cashteruggavesysteem interessant.

22/3/2018
De tijd dat de man niet meer op zoek was naar een leuk paar schoenen, is voorgoed voorbij. Meer dan ooit tevoren mag zijn schoeisel opvallen en vooral anders zijn dan anders. Opvallende prints, fraaie details en in het oog springende zooloptieken zijn erg gegeerd bij de mannelijke consument. Maar wat vooral belangrijk is, is dat de schoen licht en comfortabel aan de voet moet voelen. Een element dat zijn oorsprong vindt in de populaire sneakers. De fusionlook, waarbij klassieke met sportieve elementen naadloos worden gecombineerd, is niet meer uit het straatbeeld weg te denken en is een must voor uw aanbod.

6/2/2018
Vele Belgische foodretailers zetten selfcheck-out- en selfscansystemen in om de files aan hun kassa's te verminderen en de loonkost te drukken. Zelfscannen is interessant voor middelgrote aankopen, selfcheck-out voor kleine. Als retailer moet u dus een mix aanbieden, die aansluit bij de wensen van uw klanten, op basis van een grondige analyse. Die keuze garandeert echter nog geen succes. Daarvoor moet immers alles juist zitten: de implementatie, zowel technisch als qua signage en locatie in de winkel; de integratie met bestaande kassasystemen, de beveiliging, de intuïtieve interface … Aarzel dus niet om uw leverancier in te schakelen.

9/2/2017
Een apart systeem voor uw kassa en uw stockbeheer behoort nu echt tot de verleden tijd. Steeds meer schoenwinkels stappen over naar kassasoftware met een geïntegreerd stockbeheer. Op deze manier kunt u meteen zien welke producten het goed doen in de winkel en welke zaken bijbesteld moeten worden. Om op de vraag van de klant in te spelen, zijn er ook steeds meer koppelingen mogelijk met andere toepassingen zoals webshops, apps of klantenkaarten. Omdat we soms door de bomen het bos niet meer zien, zetten we in dit artikel enkele softwarepakketten, met hun voornaamste features, in de schijnwerpers. Lees hier het volledige artikel.

7/11/2016

7/11/2016