
3/2/2023
Laarzen kunt u het hele jaar door dragen, maar doorgaans hebben ze wel een hogere aankoopprijs dan ‘gewoon’ schoeisel. Het is dan ook des te belangrijk dat uw klant ze goed onderhoudt, om er extra veel draagplezier aan te beleven.
7/6/2022
Een schoenenmaker in hart en nieren. Zo kun je Steven Van Es perfect omschrijven. Al van jongs af aan had hij een passie voor schoenmakerij. Na een parcours van iets meer dan een decennium in loondienst bij een schoenmakerij gewerkt te hebben en vervolgens een carrièreswitch gemaakt te hebben, besloot hij vier jaar geleden zijn eigen schoenmakerij in Lier te openen. Een gewaagde sprong, maar een waar hij nog geen dag spijt over gehad heeft.

30/8/2021
Schoenveters rollen nog steeds vlotjes over de toonbank. Een mooie troef voor vele schoenwinkels in ons land, want dit genereert extra opportuniteiten. Het aanbod is alvast enorm uitgebreid.

12/7/2021
Het belang van fysiek contact was zelden zo duidelijk als de afgelopen periode. Als reactie hierop blijft de aandacht voor materiaalgebruik groeien. Handtassen zijn vervaardigd met ambachtelijke technieken en nodigen uit tot aanraking.

12/7/2021
Nu de consumenten meer bezig zijn met ecologie, gaan ze op zoek naar duurzame schoenen die ze lang kunnen dragen. Daarnaast is er een grote vraag naar kwaliteitsvolle en milieuvriendelijke onderhoudsproducten, waardoor schoenen langer meeegaan.

8/7/2021
De pandemie is voor velen een periode van bezinning: vanuit het credo ‘minder is beter’ zien we een hernieuwde interesse voor tijdloze kledingstukken als de kaftan, natuurlijke materialen en handgemaakte items.

8/7/2021
Een manifest van hernieuwde liefde voor vrijheid, zonder beperkingen en grenzen. Dat is samengevat de boodschap achter de mannenmodecollecties voor lente/zomer 2022. Veel merken proberen de vrije geest van de jeugd te vangen.

5/7/2021
De herentrends van het voorjaar 2022 worden dan ook gedomineerd door een hang naar gemak en draagbaarheid. Formele schoenen waren al minder populair, maar verliezen nu nog meer terrein aan sneakers en sandalen.

5/7/2021
Ook al komt de coronacrisis langzaam tot een einde, we blijven waarde hechten aan huiselijkheid en comfort. In de lente en zomer van 2022 dragen vrouwen dan ook graag schoenen die ongecompliceerd en lichtgewicht zijn.

23/6/2021
Meer omzet bekomen dankzij inlegzolen is relatief eenvoudig. Na het lezen van dit artikel weet u hoe u kunt scoren met zolen dankzij het ideale aanbod: inlegzolen in leder blijven een must.

28/1/2021
In een periode waarin onze vrijheid is ingeperkt, proberen ontwerpers te ontsnappen aan de waan van de dag. Dat uit zich in een vleugje rebellie, met verwijzingen naar rock-‘n-roll, de vrije geest van de sixties en transparante stoffen.

19/1/2021
In onzekere tijden grijpen we graag terug naar het verleden. De najaarsmode voor de man zit dan ook vol verwijzingen naar werkkleding, militaire uniformen en outdoor-invloeden.

13/1/2021
Door de pandemie is ons begrip van binnen en buiten veelal één geworden. Dit vertaalt zich ook naar mode- en schoenentrends voor 2022, die het ‘grijze gebied’ opzoeken.

12/1/2021
Door de coronacrisis hebben we enerzijds meer tijd thuis doorgebracht en anderzijds zochten we de natuur op. Indoor en outdoor blijven dan ook belangrijke trends in 2022.

11/1/2021
Benieuwd naar wat het volgend fashionseizoen in petto heeft? Hier ontdekt u alle nieuwste trends.
2/11/2020
Eenzelfde outfit die telkens voor een volledige andere uitstraling zorgt? Wij kennen het geheim: panty’s; steeds vaker een must-have accessoire in de kledingkast en de ideale eyecatcher van een trendy outfit.

2/11/2020
Bij het horen van 'kleding maakt de man' denken we niet meteen aan de minder zichtbare kledingstukken, terwijl die impact niet onderschat mag worden. Denk maar aan sokken, hipper dan ooit en een ongeziene opportuniteit voor de schoenwinkels.

2/11/2020
Sokken zijn hipper dan ooit. En je mag ze laten zien ... glitters, fishnets, er zijn ook coole details als strikjes, studs en pareltjes. Dat creëert ongeziene opportuniteiten voor de schoenwinkels.

1/10/2020
De afgelopen weken voerden we een anoniem onderzoek uit om na te gaan hoe de schoenwinkelier inspeelt op supplementaire business. We constateren dat dat nieuwe producten hun intrede maken – zelfs juwelen en parfum zijn reeds verkrijgbaar.

1/10/2020
Zolang er schoenen worden verkocht, zullen inlegzolen het goed blijven doen. De consument zoekt naar comfort en is daarvoor niet schuw om dieper in de buidel te tasten. Daar kan als verkoper handig op worden ingespeeld. Het is vooral nuttig om op de verschillende noden van de consument per seizoen in te spelen.