- 18 februari 2019
- Door René Broekaert
Zakenbarometer januari 2019
Het woord “solden” heeft zijn magie verloren. We herinneren ons nog vaag de tv-beelden waarop te zien was hoe een massa kooplustigen zich verdrong voor de deuren van de warenhuizen, vele uren vóór de opening op de eerste dag van de solden. Vandaag zijn “opruimingen” of “solden” vrijwel inhoudsloos geworden. Gedurende het gehele seizoen worden overal kortingen aangeboden, en het gaat crescendo vanaf eind november met Black Friday, Cybermonday, de koppelverkoop tijdens de sperperiode,… Niemand zit nog te wachten op 3 januari, de officiële soldenstart. Het is korting het hele jaar door. “De portemonnee is leeg”, aldus een collega, “ze zijn immers al meer dan een maand op zoek naar koopjes…”.
Sorry, dit is een premium artikel
Dit artikel is exclusief beschikbaar voor abonnees. Abonneer je nu en krijg toegang tot alle artikels.
Ontdek onze abonnementsformules