Online magazines

09 juli 2020 Vakinformatie voor de schoenenbranche

Dit las u het liefst in het voorjaar van 2019
De vakantie staat voor de deur, maar of we dit jaar ver buiten België zullen reizen, blijft een groot vraagteken. Het voorjaar van 2019 stond in het teken van de Covid-19 pandemie en dat valt te zien in de top 5 artikels die u het liefst heeft gelezen. 

Melissa Himpe
Bladmanager
De overheid heeft de voorbije dagen al heel wat maatregelen getroffen om het coronavirus in België zoveel mogelijk in te dijken. Die treffen heel wat sectoren hard, ook de schoenensector. Mode Unie pleit voor een verplichte sperperiode alsook een verschuiving van de soldenperiode.
Jaren belemmerd in ruimte, waagden Isabelle en Hendrik Danneels in 2017 de sprong richting uitbreiding. “We hebben onze eigen straat moeten afzetten door de werken en huizen momenteel anderhalf jaar in een tijdelijke winkel”, vertelt Hendrik. Obstakels die enkel ouwe rotten in het vak, zoals ze zichzelf noemen, kunnen overleven.
“Technologie moet gebruikt worden om de gevoelservaring in de winkel te verbeteren”, aldus Giuseppe Stigliano, CEO van Wunderman Thompson Italy. Tijdens schoenenvakbeurs Micam Milano 2020 gunde hij ons samen met collega-retailexperts Michael Ferraro en Lutz Walter een blik op het retaillandschap van de toekomst.
Olivia Couvreur lanceerde op 6 maart 2019 haar schoenencollectie Cara Rosa. Naarmate de liefde voor het label groeide onder haar klanten, deed de nood aan een fysieke winkel zich opdringen. Zo richtte ze een klein stukje Italië in hartje Kortrijk in.
Waarom zijn sommige retailers meer succesvol dan anderen? Een vraag die u zich ongetwijfeld al gesteld heeft. Het antwoord op die vraag is vaak het gebruik van visual merchandising.
Het kiezen van het juiste navigatiesysteem is niet altijd even eenvoudig. Vandaag de dag is het aanbod enorm en zijn de functies al even uitgebreid. Vaak zien we als consument de bomen door het bos niet meer en zoeken we heil in de online catalogi van webshops, of in de zoekbalk van de App- of Google Play Store. Maar al te vaak zijn we hierbij het slachtoffer van whizzkid enthousiasme of mainstreamness en dat terwijl de wereld letterlijk binnen handbereik ligt.
Deze mail werd verzonden naar #FIRMA# - #KORTEMAIL#
 
Dit Online Magazine is een uitgave van PM Editions nv,
Torhoutsesteenweg 226, 2-7, 8210 Zedelgem
info@pmg.be - www.pmg.be
Kleurenschema
Aantal tegels per rij
Beeldverhouding
Weergave
Hoeken afronden
0

Welkom bij Shoes 

Shoes maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en te personaliseren. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met Het privacy- en cookiebeleid.