Axalta onthult de kracht van innovatie
Chemicals Sales and Marketing Toolbox in Frankfurt

Axalta nam deel aan de Chemicals Sales & Marketing Toolbox in Frankfurt (D). Gilles Navez, product- en marketingdirecteur voor de schadehersteldivisie van Axalta in Europa, het Midden-Oosten en Afrika (EMEA), was op de tweede dag een spreker in het panel van leidinggevenden waar hij Axalta’s best practices in digitale transformatie binnen de herstelindustrie deelde. Navez beschreef Axalta's geschiedenis met digitale innovaties en hun ongeëvenaarde ervaring in het helpen van autoschadebedrijven om hun efficiëntie door middel van digitale technologie te verbeteren. Een hoogtepunt van innovatie is onder andere Axalta’s digitaal kleurmanagement, het eerste 100% draadloze cloudbased kleurmanagementsysteem binnen de sector, waarmee ook de eerste wifi-spectrofotometer met cloudmogelijkheden op de markt is gebracht. Navez: “Binnen Axalta hebben we een mentaliteit van innovatie en verandering aangenomen, wat onze behendigheid heeft vergroot en waarbij klanten ons tot voorkeurspartner van lakken kiezen. Digitalisering stimuleert de vooruitgang van de schadeherstelsector en we leiden onze autoschadebedrijven en distributeurs bij elke stap in het proces vooruit.” Het digitaliseringstraject voor de herstelsector is de afgelopen jaren versneld en is een pijler van elk aspect van het herstelproces. Digitalisering heeft namelijk op alles betrekking: van draadloze kleurenmatches tot big data inzichten in kleurenpopulariteit en -trends.