Het 67e Wereldwijde autokleur populariteitsrapport van Axalta

Wit domineert wereldwijd voor het negende opeenvolgende jaar

Axalta publiceert sinds 1953 jaarlijks het Wereldwijde autokleur populariteitsrapport, het meest uitgebreide kleurenverslag in de auto-industrie. De kleurdeskundigen van Axalta gaan daarbij op zoek naar de geschiedenis en de toekomst van autokleuren. De bevindingen spreken voor zich, waarbij elk continent en elke regio een eigen voorkeur en specifiek hoogtepunt kent: zo vertegenwoordigt zilver het laagste niveau van de kleur in meer dan een decennium, maar is het wel in Zuid-Amerika met 1% gestegen; Rusland is met 12% leider in het gebruik van de warme tinten bruin en beige; grijs wint aan populariteit en stoot wit van de leidersplaats in Europa; in Azië blijven de parelwitte kleuren het populairste; blauw is het meest geliefd in Noord-Amerika en in Afrika blijven zilver en wit hoog scoren met samen 58%. Een voor een fascinerende inzichten in de voorkeur van consumenten die een richtlijn zijn bij het nemen van beslissingen over autokleuren.

Wat heb je nodig

Krijg GRATIS toegang tot het artikel
of
Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • checkdigitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • checkuw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • checkmaximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 
Print Magazine

Recente Editie
25 augustus 2025

Nu lezen

Ontdek de nieuwste editie van ons magazine, boordevol inspirerende artikelen, diepgaande inzichten en prachtige visuals. Laat je meenemen op een reis door de meest actuele onderwerpen en verhalen die je niet wilt missen.

In dit magazine