BarometerPremium

ZAKENBAROMETER MEI 2017: MINDER KLACHTEN OVER KORTINGEN

Uitzonderingen niet te na gesproken, bleef de branche in mei 2017 vrij gedisciplineerd. In de zelfstandige detailhandel was er geen stormloop van kortingen waar te nemen. De filiaalzaken gaan veel creatiever om met de prijzen. Het is wel zo dat de consument niet zo eenvoudig om de tuin te leiden is. Voortdurend afprijzingen, acties, kortingen en topkoopjes aanbieden wordt ook voor de consument op den duur doorzichtig. “Ze zullen er eerst wel 10% bij doen, om dan kortingen aan te bieden", zo luidt de redenering. De zelfstandige detailhandelaar die consequent zijn prijspolitiek aanhoudt en slechts in uitzonderlijke omstandigheden wat korting aanbiedt (bijvoorbeeld ter gelegenheid van kermissen of avondmarkten), wordt in de meeste gevallen door de consument als betrouwbaar beschouwd. En dat rendeert op lange termijn.

Wat heb je nodig

Krijg GRATIS toegang tot het artikel
of
Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • checkdigitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • checkuw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • checkmaximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 
Print Magazine

Recente Editie
25 augustus 2025

Nu lezen

Ontdek de nieuwste editie van ons magazine, boordevol inspirerende artikelen, diepgaande inzichten en prachtige visuals. Laat je meenemen op een reis door de meest actuele onderwerpen en verhalen die je niet wilt missen.

In dit magazine