BarometerPremium

Zakenbarometer december 2020: deel 2

Kleuren

Zoals we zien, lopen op het vlak van de resultaten de cijfers sterk uiteen. Wat kleuren en modellen betreft, is er meer unanimiteit bij de consument. Zwart en cognac komen unisono aan de top van de verkochte kleuren. Samen met bruin (soms is het moeilijk een onderscheid te maken tussen cognac en bruin) zijn die twee kleuren goed voor 85% van de omzet bij de dames, en voor 77% bij de heren. Zelfs bij de kinderen worden zwart en cognac samen voor één paar op twee vermeld. Hier moet genuanceerd worden, want voor kinderschoenen zijn kleurcombinaties meer regel dan uitzondering.

En modellen

Wat de modellen betreft, zal het niemand verbazen dat pantoffels en binnenhuisschoeisel een prominente rol spelen. Niet alleen de thuiswerkers dragen vrijetijdskledij, ook de anderen die ook ’s avonds moeten thuisblijven omdat de horeca op slot zit, trekken pantoffels aan voor het TV-scherm.

Voor het eerst sinds maanden worden er meer pantoffels verkocht dan sneakers! Enkellaarsjes, bottines en bottillons zijn zowel bij de dames als bij de heren goed in trek. De hoge dameslaars heeft ook wel een zeer specifieke niche van liefhebbers, maar er is zeker nog geen sprake van een algemene rage voor dit artikel.

Wat heb je nodig

Krijg GRATIS toegang tot het artikel
of
Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • checkdigitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • checkuw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • checkmaximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 
Geschreven door René Broekaert20 januari 2021
Print Magazine

Recente Editie
25 augustus 2025

Nu lezen

Ontdek de nieuwste editie van ons magazine, boordevol inspirerende artikelen, diepgaande inzichten en prachtige visuals. Laat je meenemen op een reis door de meest actuele onderwerpen en verhalen die je niet wilt missen.

In dit magazine