- 06 juni 2017
Hoe shopt de gemiddelde Belg?
Hoe shopt de gemiddelde Belg? Belg blijft verzot op kortingen De Belg is verzot op kortingen. Naast de populaire soldenperiodes doen grote korting-events het ook zeer goed. Dat blijkt uit de jaarlijkse shoppingenquête van Group Hugo Ceusters-SCMS. Een onderzoek bij 24384 Belgen in zes grote shoppingcenters die peilt naar hun koopgedrag. Iets meer dan een derde van de shoppers komt naar shoppingcenters voor grote korting-events zoals Black Friday of koppelverkopen. Opvallend is dat die type kortingen een ander publiek aantrekken dan doorheen het jaar. Dat verklaart Marketingmanager Hans Van Laer. Op een shoppingdag spendeert de Belg gemiddeld zo’n 90 euro. 56 procent geeft tussen de 25 en 125 euro uit, 19% geeft dan weer minder dan 25 euro uit. De top vijf van de uitgaven: 47,8% kleding, 13,6% vrije tijd, 11% verzorging, 9,7% voeding en horeca en 7,2% schoenen. Waar de consument vroeger snel ging shoppen voor een jas of broek, wil de klant vandaag daarnaast echt genieten ...
Gratis dit artikel lezen?
Registreer en word gratis online abonnee
Ben je al abonnee?
Meld je aan en krijg toegang tot de website
Door te registreren ontvangt u de newsletter. De newsletter kan u te allen tijde en zonder verdere formaliteiten opzeggen. Wij garanderen u dat uw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens nooit aan derden worden doorgegeven en enkel gebruikt worden voor het versturen van de newsletter.
Door u in te schrijven, gaat u akkoord met De privacyvoorwaarden.