Diverse inspanningen Trade Mart lonen

Beleving staat centraal

Trade Mart Brussels biedt plaats voor een ongeziene collectie schoenen en lederwaren. Maar liefst 800 merken worden door 160 exposanten voorgesteld aan de detailhandelaar. Op 19 en 20 februari werden de nieuwe schoenencollecties herfst-winter 2017-2018 en de nieuwe lederwarencollecties aan de professionele bezoeker voorgesteld. Omwille van de perfecte synergie tussen beide sectoren worden de Shoe Show & Leather Days steeds samen georganiseerd.

Op 5 en 6 maart was het tijd voor Shoes4Addicts, een tweedaagse dat nogmaals de nadruk legt op de nieuwe schoenencollecties herfst-winter 2017-2018.Shoe Show & Leather Days. Trade Mart Brussels heeft als doel om zowel de exposant als de bezoeker steeds voldoende te informeren, maar ook te verwennen. Zo werden er heel wat acties gelanceerd om de retailer warm te maken voor de Shoe Show & Leather Days en Shoes4Addicts.

Er werd een gedrukte uitnodiging verstuurd, een folder met een overzicht van de nieuwe collecties werd gecreëerd, een samenwerking met diverse vakmagazines om het event extra in de kijker te zetten, werd opgezet en diverse e-mails werden verzonden. Ook wat comfort betreft werd niets aan het toeval overgelaten en kon de bezoeker gedurende de 4 dagen genieten van een gratis lunch op diverse locaties op niveau B en E, maar ook de infostand bood de bezoeker alle gewenste informatie. Lies Vandiest, Business Unit Manager schoenen- en lederwarendepartement: “Ondanks het moeilijke seizoen zijn heel wat schoenen- en lederwarenwinkels gekomen voor onze events. Deze blijven belangrijk voor vele retailers." Daarnaast zorgde schoenenpoetser Marcello Faraggi van Shoe Shine and More ervoor dat de schoenen van de bezoekers en exposanten gezien mochten worden.

Ten slotte werd tijdens beide events ook een aantrekkelijke wedstrijd georganiseerd. Door een deelnamekaart in te vullen en deze te deponeren in de urne, kon iedere bezoeker een gratis inrichting van zijn winkeletalage ter waarde van 1000 euro winnen. 

Wat heb je nodig

Krijg GRATIS toegang tot het artikel
of
Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • checkdigitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • checkuw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • checkmaximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 

Gerelateerde artikels

Trade Mart Brussels: één enkele plek met achthonderd merken

Innoveren is het sleutelwoord. Wie het niet doet, blijft hangen. Dat geldt ook voor Trade Mart Brussels. De lezer die de tweede helft van 2018 een bezoek bracht aan de afdeling Schoenen en Lederwaren, kon de positieve impact van de eerste vernieuwingen al ondervinden. Ook de showrooms innoveren volop. En de hande­laar? Die kan dat elk seizoen opnieuw door zijn collectie in vraag te stellen en eventueel aan te passen. Trade Mart Brussels nodigt elke lezer uit om rond te dwalen in de vernieuwde afdeling en inspiratie op te doen bij de 800 merken.

Trade mart brussels: één plek voor heel veel inspiratie

Tijden veranderen, Trade Mart Brussels ook. Een aantal lezers zijn al mee op de kar van de vernieuwing gesprongen. Voor de anderen kan de afdeling Shoes & Leather een handje toesteken. Bij een bezoek aan Walk & Match bijvoorbeeld leert u meer dan 600 merken kennen, en tijdens het event Walk & Watch ontdekt u, naast de nieuwe collecties, ook wat de afdeling Fashion & Accessories voor u kan betekenen. Want verder kijken dan de eigen sector is de boodschap.

Een nieuwe dynamiek voor de schoenensector

De internationale schoenensector is in volle evolutie. Niet alleen het inkoopgedrag van de retail en de distributie, maar ook het aanbod is de laatste jaren sterk geëvolueerd. De internationale schoenenvakbeurzen staan onder druk, de kalenders worden aangepast. Zelfs de GDS heeft haar laatste editie gekend in maart 2017. Ook Trade Mart Brussels is in volle beweging. Eind 2016 nam Lies Vandiest de taak op haar schouders om de schoenensector binnen Trade Mart Brussels te dynamiseren. In een gesprek met Guy Stevens, Lies Vandiest en Tomas Verhoeven krijgen we een eerste blik op hun plannen.

Bezoekers en exposanten positief over vernieuwde Trade Mart

Als u dit leest, hebt u waarschijnlijk de vernieuwde schoenen- en lederwarenafdeling op de B-verdieping van Trade Mart Brussels al eens bezocht. Inderdaad, het eerste deel van de verbouwingen is achter de rug. Het bedrijf is volop bezig het gebouw aan te passen aan de normen van vandaag. Tomas Verhoeven, marketingmanager: “We willen dat de bezoeker er inspiratie kan opdoen voor zijn eigen zaak, zelfs bij merken die hij nog niet kent. De boodschap blijft: als een winkel zich wil onderscheiden van zijn concurrenten, heeft die er alle belang bij te durven differentiëren. Misschien vragen de klanten wel om andere merken of types schoenen."

Print Magazine

Recente Editie
25 augustus 2025

Nu lezen

Ontdek de nieuwste editie van ons magazine, boordevol inspirerende artikelen, diepgaande inzichten en prachtige visuals. Laat je meenemen op een reis door de meest actuele onderwerpen en verhalen die je niet wilt missen.

In dit magazine