Wit blijft wereldwijd de populairste autokleur

Axalta brengt 66e autokleur populariteitsrapport uit

Axalta heeft onlangs haar 66e jaarlijkse wereldwijde autokleur populariteitsrapport uitgebracht. Uit het rapport blijkt dat wit wereldwijd koploper is in de kleurenkeuze voor consumentenvoertuigen in 2018. Wit hield met 38% zijn toppositie vast en creëerde een aanzienlijke kloof met zwart (18%) en zilver en grijs (12%). Regionaal gezien zagen zwart en grijs significante stijgingen. Zwart steeg in China (5%), Azië (3%), Zuid-Korea en Afrika (beide 2%). Grijs won terrein in Afrika (3%) en Europa (2%). "Wit wordt wel uitgedaagd door een opkomende trend naar warmere tinten en kleurencombinaties met zwart", aldus Nancy Lockhart, wereldwijde kleurmarketingmanager bij Axalta. "Hoewel neutrale kleuren de aanvoerders zijn, is er wel een indicatie voor een terugkeer naar kleur. Blauw is, naast de neutrale kleuren, het populairst en vertegenwoordigt 7% van de markt, oranje en brons zijn aan een opmars bezig en winnen aan interesse." Het Axalta rapport, dat sinds 1953 jaarlijks wordt gepubliceerd, is het langstlopende en meest uitgebreide kleurenverslag in de auto-industrie. Samengesteld en ontworpen door de wereldwijde kleurexperts van Axalta, biedt het rapport automotive OEM's fascinerende inzichten in consumentenvoorkeuren.

Wat heb je nodig

Krijg GRATIS toegang tot het artikel
of
Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • checkdigitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • checkuw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • checkmaximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 
Print Magazine

Recente Editie
25 augustus 2025

Nu lezen

Ontdek de nieuwste editie van ons magazine, boordevol inspirerende artikelen, diepgaande inzichten en prachtige visuals. Laat je meenemen op een reis door de meest actuele onderwerpen en verhalen die je niet wilt missen.

In dit magazine