- 23 maart 2017
Zondag op onderzoek, woensdag kopen
Zondag op onderzoek, woensdag kopen Onderzoek van beslist.nl Als consumenten online schoenen kopen, gaan ze op zondag op onderzoek uit voordat ze op woensdag tot aankoop overgaan. Dat blijkt uit een onderzoek van Beslist.nl. Op zondag wordt er online gekeken tussen 11 en 16 uur en na het avondeten, op woensdag ligt de piek rond 21 uur. Dit is in tegenstelling tot de fysieke winkels, waar vooral het eind van de week en het weekend drukke dagen zijn.“Voor retailers die zowel een fysieke winkel als een webshop hebben is het belangrijk hier onderscheid in te maken en hier de bedrijfsvoering op aan te passen”, schrijft Beslist.nl in het persbericht. “Om meer continuïteit in de conversie te realiseren zouden marketingacties afgestemd moeten zijn op het bezoek- en koopgedrag van de klant. Juist voor minder bekende webshops kan het sturen op data een grote concurrentiesprong opleveren omdat het weinig tijd kost maar effectief is.” Redenen Volgens Beslist.nl kunnen deze ...
Gratis dit artikel lezen?
Registreer en word gratis online abonnee
Ben je al abonnee?
Meld je aan en krijg toegang tot de website
Door te registreren ontvangt u de newsletter. De newsletter kan u te allen tijde en zonder verdere formaliteiten opzeggen. Wij garanderen u dat uw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens nooit aan derden worden doorgegeven en enkel gebruikt worden voor het versturen van de newsletter.
Door u in te schrijven, gaat u akkoord met De privacyvoorwaarden.