Shop design awardsPremium

K.I.D.

INGEDIEND DOOR: K.I.D.
NAAM EN VOORNAAM: Cabanier Kristin
TELEFOONNUMMER: 0498/27.40.40
E-MAILADRES: k.cabanier@kidchenconcept.com
PROJECT: Nieuwe concept store SieMatic / Kitchen-Interior-Design
DOELSTELLING(EN): Een showroom met een totale woonbeleving
LOCATIE VAN HET PROJECT: Kortrijksesteenweg 269 Sint-Martens-Latem
ONTWERPER(S) VAN HET PROJECT: Kristin Cabanier, Hanssen Interior Design
UITVOERDER(S) VAN HET PROJECT:
Hansen Interior Design
SieMatic
Boa Interior
Van de Voort natuursteenwerken
Van Eik & Van Essen houten vloeren
BUDGETTERING
Vooropgestelde budget: € 450.000
Uiteindelijke budget: € 480.000

KID

ARCHITECTUUR/DESIGN

1. Hoe is de ontwerp van de winkel opgevat (zowel buiten als binnen)?

De sleutelbegrippen waren:

  • Timeless Elegance
  • Prikkelen van de zintuigen
  • Ruimtes met een warm en huiselijk karakter
  • Klant een thuisgevoel geven

2. Hoe staat de architectuur ten dienste van de winkel en/of klanten?

De architectuur staat ten dienste van kopersbeleving. We werken met principes als ontdekkingsreis, routing, open - gesloten structuur.

3. Welke waren uitdagingen voor de implementatie (bv. tijdens de uitvoering) en hoe is dit opgelost?

Naar architecturale invulling toe zijn we vertrokken van een nieuwbouw in opbouw. Wij hadden als huurder nog inspraak in de uitvoering tot oplevering Casco pand.

KID

INVULLING RUIMTE

1.In welke zones is de winkel ingedeeld en waarom

Drie stijlen van keukens, drie zones met een aparte lifestyle gescheiden door een lounge & haard alsook een aparte Brandroom met presentatiematerialen en presentatietafel met scherm.

2. Is er een bepaalde routing uitgetekend?

Neen, bewust om de klant niet het gevoel te geven in een showroom te zijn.

KEUZE MATERIALEN

1.Welke zijn de voornaamste materialen die werden gebruikt?

  • Keramische platen/tegels voor vloer, wandbekleding, roomdividers
  • Eiken gerookte vloer toonzaal 1st verdieping
  • Walter Knoll meubilair
  • Perletta Carpets
  • Flos Lighting
  • Vitra EA117 bureaustoelen
  • Decoratie Dome Deco
  • Werkbladen keukens : natuursteen, marmer, glas, composiet, dekton

KID

2. In welke mate dragen de gebruikte materialen bij aan het concept/ de beleving die de de winkel wil uitstralen?

De keuze voor kwaliteit en de uitstraling van merken en design draait om het uitstralen van een duidelijk premiumfeeling. Doelstelling is een tijdloos concept en design neer te zetten, dit zowel naar stijl als materialen.

3. Is er rekening gehouden met de beoogde klanten bij de keuze van de materialen?

Door de keuze van materialen en afwerking is er een duidelijke positionering in de markt en naar de klanten toe. Wij richten ons van middensegment tot de top van de markt.

KLEUREN

1. Hoe en welke kleuren worden er ingezet om de sfeer en het gevoel in de winkel te sturen?

Warme kleuren in bruin, grijs en natuurtinten.

KID

VERLICHTING

1. Hoe is het lichtplan (geheel van soorten verlichting om bepaalde sfeer te creëren en/of klemtonen te leggen) opgevat en waarom?

Gelijkvloers : per keukenopstelling is er een eyecatcher en doorheen de toonzaal vindt men magnetic tracks met pendelspots (Floss in wit) en zwartgouden inbouwspots als accentverlichting.
Op de eerste verdieping (functiekeuken) zitten magnetic tracks met pendels en inbouwspots (Floss in het zwart).

AFWERKING

Hoe werd er bij het project aandacht geschonken aan een kwaliteitsvolle afwerking?

Er werd enorm veel aandacht aan de afwerking besteed. Kwaliteit en uitstraling krijg je door een nauwe opvolging en minutieuse voorbereiding. Dat is wat onze toekomstige klant verwacht: de finesse!

KID

TECHNOLOGIE

Welke technologische tools zijn er geïntegreerd in het winkelconcept om de service, beleving en interactie met de klanten te vergroten?

Bang & Olufsen tv-schermen en surround sound system, ten dienste van presentatie en sfeer.

Wat heb je nodig

Krijg GRATIS toegang tot het artikel
of
Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • checkdigitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • checkuw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • checkmaximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 
Print Magazine

Recente Editie
25 augustus 2025

Nu lezen

Ontdek de nieuwste editie van ons magazine, boordevol inspirerende artikelen, diepgaande inzichten en prachtige visuals. Laat je meenemen op een reis door de meest actuele onderwerpen en verhalen die je niet wilt missen.

In dit magazine