Shop design awardsPremium

IMS Antwerpen

 

FIRMA: Klinkers
NAAM EN VOORNAAM: Eric Klinkers
TELEFOONNUMMER: +31 6 54 302 585
E-MAILADRES: eric@klinkers.nl
PROJECT: tijdschriftenwinkel IMS Kaasrui Antwerpen
DOELSTELLING(EN): winkel waar de klant langer blijft
LOCATIE VAN HET PROJECT: In het centrum, verlengde van de Grote Markt
ONTWERPER(S) VAN HET PROJECT: Klinkers
UITVOERDER(S) VAN HET PROJECT: Klinkers

 IMS antwerpen

Architectuur/design

Hoe is de ontwerp van de winkel opgevat (zowel buiten als binnen)?

Binnenkant keuze klant, in samenspraak met Klinkers een passend geheel gemaakt voor de omgeving/streek.

Welke waren uitdagingen voor de implementatie (bv. tijdens de uitvoering) en hoe is dit opgelost?

Betonnen kolommen, de trap en de ruwe muurwaarde behouden. Met een heel hoog plafond toch een klantvriendelijke sfeer te creëren. 

 

Invulling ruimteims antwerpen

 

In welke zones is de winkel ingedeeld en waarom?

winkelzone en afrekenzone
Er is bewust gekozen om de afrekenzone bovenaan de trap te maken

Is er een bepaalde routing uitgetekend?

Door rechts een lichtblauwe boekenpresentatie die hoger is dan normaal, wordt de aandacht van de klant naar rechts getrokken. Ook al is 90% rechts georiënteerd. Ook foto's boven de presentaties versterken de aantrekkingskracht. 

In welke mate speelt de verlichting een rol bij de indeling van de ruimte/zones?

Door een lichtstudio bureau die hiervoor werd ingeschakeld.

Hoe is de etalage opgevat? 

Lage etalage voor aandacht te trekken en om de gezellige sfeer van de winkel buiten te benadrukken. Zo wordt mogelijk een toevallige passant naar binnen gelokt. 

 

Keuze materialenIMS antwerpen

Welke zijn de voornaamste materialen die werden gebruikt?

Bestaande materialen met blauw toegevoegd.

In welke mate dragen de gebruikte materialen bij aan het concept/ de beleving die de winkelwil uitstralen?

De bestaande materialen waren al van vooruitstrevende architectuur

Is er rekening gehouden met de beoogde klanten bij de keuze van de materialen?

Ja, aandacht wordt getrokken door de kleuren van het interieur. De klant staat voor het product en heeft daardoor alleen nog oog voor wat verkocht moet worden.

 

IMS Antwerpen

Afwerking

Hoe werd er bij het project aandacht geschonken aan een kwaliteitsvolle afwerking?

Bestaand, dus afwerking is perfect voor hergebruik.

 

Duurzaamheid

Hoe duurzaam is het concept?

De architectuur van de binnenkant van de winkel is tijdloos. Het concept zou je na 10 jaar kunnen aanpassen aan de geldende randvoorwaarden van de consument.

 

 Technologie

Welke technologische tools zijn er geïntegreerd in het winkelconcept om de service, beleving en interactie met de klanten te vergroten?

Presentatie hoogtes en bereikbaarheid van het te verkopen product

Wat heb je nodig

Krijg GRATIS toegang tot het artikel
of
Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • checkdigitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • checkuw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • checkmaximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 

Gerelateerde artikels

Succesvolle Rexor Ledendag in Antwerpen

De Rexor Ledendag was andermaal een groot succes. Een zeer groot aantal Rexor-leden uit België en Nederland waren op donderdag 25 augustus aanwezig in Antwerp Expo voor de zesmaandelijkse ledendag.

Familie Geurts viert 40-jarig bestaan Eurag Shoes

Frits Geurts was een van de eerste exposanten in Trade Mart. Hij begon er met herenschoenen en lederwaren. Ondertussen verdeelt de familie Geurts met zijn bedrijf Eurag Shoes de collecties van Gabor. Bovendien heeft ze met Trendlabels nog andere lederwarenmerken in haar portfolio. Het familiebedrijf draagt een persoonlijke service hoog in het vaandel en bouwt met de winkelier aan een langetermijnrelatie. In meerdere showrooms ontdekken klanten in alle rust het hele gamma.

ART is Back! Looking back into the future

ART III geboren in de nineties ,in samenwerking met Jan van Lier, stond voor 3 letters Alternative, Roots en Traveller. Vandaag presenteert ART onder ART Alternative en ART Roots - Traveller. Met De ART Alternative gaat het merk op een heruitgevonden manier vanuit het verleden naar een heden en een toekomst voor de jongeren van vandaag.De jongeren van vandaag die willen breken met de tradities van het establishment, die rituelen weer steeds hoger in het vaandel dragen. De groep als kracht, maar het individu die zichzelf vindt door zijn roots te herkennen en daardoor een ganse nieuwe wereld aan mogelijkheden gaat ontdekken waar jongeren zich uniek willen voelen.

Rexor: een service club ten dienste van de leden

Een “service club" ten dienste van de ledenIn 1953 werd in Duitsland de inkoopvereniging voor schoendetailhandelaars REXOR opgericht. De organisatie breidde voortdurend uit en ruim 20 jaar geleden werd Ward Ottenburgh aangetrokken om REXOR in de Benelux te introduceren.Vriendschap, collegialiteit en samenwerking zijn de vaste waarden die Ward binnen de vereniging heeft binnengebracht en die vandaag nog altijd de trefwoorden zijn binnen deze uitstekende organisatie.

Print Magazine

Recente Editie
25 augustus 2025

Nu lezen

Ontdek de nieuwste editie van ons magazine, boordevol inspirerende artikelen, diepgaande inzichten en prachtige visuals. Laat je meenemen op een reis door de meest actuele onderwerpen en verhalen die je niet wilt missen.

In dit magazine