Gemak primeert bij online shoppen

Levering tijdens de kantooruren vormt geen probleem, langere leveringstermijn wel

Een pakje dat alleen tijdens de kantooruren wordt geleverd? Volgens een consumentenenquête van Comeos kunnen acht op de tien Belgen daarmee leven. De Belg wijst vooral het gemak en de tijdsbesparing aan als de voornaamste redenen om online te shoppen. “Zo worden vier op de tien online-aankopen na 17.00 uur gedaan en zijn er elke zondag bijna acht miljoen bestellingen”, zei Dominique-Michel, CEO van Comeos, in De Standaard. Door de langere termijn voor orderverwerking kiest de Belg wel vaak voor een buitenlandse webshop. Comeos rekende uit dat België daardoor meer dan de helft van de omzet in e-commerce verliest aan de buurlanden. De oplossing is flexibeler nacht- en zondagswerk, iets dat in Nederland en Duitsland wijdverspreid is, maar hier door de vakbonden wordt tegengehouden. Ook door de loonkostenhandicap van 17% vestigen distributiecentra zich liever over de grens, wat ons land volgens Comeos 13.000 à 15.000 banen kost.

Je kan dit artikel volledig lezen na registratie

Reageer

Kleurenschema
Aantal tegels per rij
Beeldverhouding
Weergave
Hoeken afronden
0

Welkom bij Shoes 

Shoes maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en te personaliseren. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met Het privacy- en cookiebeleid.