Greenyard Horticulture wordt Agaris

Internationale naam

Greenyard Horticulture wordt Agaris. De Greenyard Horticulture divisie werd in het najaar van 2018 een zelfstandige onderneming na de overname door de familiale investeringsgroep Straco. Agaris ontwikkelt, produceert en commercialiseert hoogwaardige groeimedia. Samen met de nieuwe aandeelhouder Straco, zal Agaris focussen op een ambitieuze groeistrategie. Agaris vindt zijn basis in het Latijn en komt van het werkwoord ‘agere’ (doen, maken, handelen). Het betekent zoveel als ‘het wordt voor jou gedaan’, of in het geval van planten ‘moge je gegroeid worden’. De naam klinkt zeer internationaal, is taal-neutraal en makkelijk uitspreekbaar, wat een troef is voor een bedrijf dat actief is in 6 landen en wereldwijd exporteert. Het nieuwe logo combineert het blad van een plant en de hoed van een champignon en symboliseert zo de twee Agaris divisies: Horti (substraten voor planten) en Myco (substraten voor champignons). “We zijn verheugd dat we vandaag onze nieuwe naam en identiteit kunnen delen met de sector. Met ons uitgebreid assortiment aan groeimedia van constante kwaliteit, wensen we een belangrijke bijdrage te leveren aan een duurzame teelt, performant én met respect voor mens en omgeving. We willen samen groeien met onze klanten en partners dankzij onze op maat gemaakte oplossingen, efficiënte supply chain en hands-on aanpak.” aldus Stefaan Vandaele, CEO van Agaris.

Wat heb je nodig

Krijg GRATIS toegang tot het artikel
of
Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • checkdigitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • checkuw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • checkmaximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 
Print Magazine

Recente Editie
25 augustus 2025

Nu lezen

Ontdek de nieuwste editie van ons magazine, boordevol inspirerende artikelen, diepgaande inzichten en prachtige visuals. Laat je meenemen op een reis door de meest actuele onderwerpen en verhalen die je niet wilt missen.

In dit magazine