- 30 oktober 2019
- | Bron: Retail Professionals
Sociale media, de winkels van nu
Sociale media, de winkels van nu De recente shoptendensen van de consument. Promoties, beschikbaarheid en snelle en gratis verzending motiveren ons koopgedrag gedurende de eindejaarsperiode. Daarom is online shoppen zo aanlokkelijk. Dit blijkt uit een onderzoek van Salesforce naar het winkelgedrag van de consument. Salesforce voorspelt dat de digitale omzet dit najaar nog meer zal stijgen en over de hele wereld ongeveer 768 miljard dollar zal bedragen. 57% van de Belgen zou tijdens de decembermaand via hun app shoppen. De verkopers moeten zich daarop dus voorbereiden. Daarnaast is de winkelervaring doorheen de jaren veranderd door de digitaliteit. 82% van de Belgen doet omnichannel aankopen, wat wil zeggen dat ze kopen bij winkels die retailers, merken en online webshops combineren. Bovendien wordt het koopgedrag nog meer gestimuleerd wanneer de consument zich uniek en begrepen voelt. Een persoonlijke vertrouwensrelatie opbouwen met de klant aan de hand van speciale ...
Gratis dit artikel lezen?
Registreer en word gratis online abonnee
Ben je al abonnee?
Meld je aan en krijg toegang tot de website
Door te registreren ontvangt u de newsletter. De newsletter kan u te allen tijde en zonder verdere formaliteiten opzeggen. Wij garanderen u dat uw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens nooit aan derden worden doorgegeven en enkel gebruikt worden voor het versturen van de newsletter.
Door u in te schrijven, gaat u akkoord met De privacyvoorwaarden.