26 maart 2020Vakinformatie voor de schoenenbranche
Is verplichte sperperiode en uitstel van solden na corona de oplossing?
Het coronavirus laat haar invloed voelen, en hard. Ook u heeft in de loop van vorige week de deuren moeten sluiten in de hoop het virus in te dijken. De sector vreest nu echter dat wanneer de winkels open mogen, de ene kortingslag de ander zal opvolgen.
De overheid heeft de voorbije dagen al heel wat maatregelen getroffen om het coronavirus in België zoveel mogelijk in te dijken. Die treffen heel wat sectoren hard, ook de schoenensector. Mode Unie pleit voor een verplichte sperperiode alsook een verschuiving van de soldenperiode.
“Technologie moet gebruikt worden om de ervaring in de winkel te verbeteren”, aldus Giuseppe Stigliano van Wunderman Thompson Italy. Tijdens schoenenvakbeurs Micam Milano 2020 gunde hij ons samen met collega-retailexperts Michael Ferraro en Lutz Walter een blik op het retaillandschap van de toekomst.
Het coronavirus zorgt ervoor dat alle fysieke contacten en events uitgesteld of geannuleerd worden. PMG ondersteunt alle bedrijven en toeleveranciers met de uitzonderlijke actie van 50% korting op alle online communicatie, geboekt vóór 1 juni 2020.
Toon Van Gorp nam vol trots de award, uitgereikt door ANWR-GARANT Nederland tijdens Buy & Bloom te CAST Nieuwegein, voor Solidus in ontvangst. De leden van de inkoopvereniging stemmen met deze award voor de leverancier die een zeer mooie groei heeft gerealiseerd.
Tamaris, een van de bekendste Europese schoenenmerken, lanceert een nieuwe digitale campagne: “Who is Julia?” De campagne legt de nadruk op diversiteit, selflove en female empowerment.
Shoes maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en te personaliseren. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met Het privacy- en cookiebeleid.
Registreer
Registreer en word gratis online abonnee
Door te registreren ontvangt u de newsletter. De newsletter kan u te allen tijde en zonder verdere formaliteiten opzeggen. Wij garanderen u dat uw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens nooit aan derden worden doorgegeven en enkel gebruikt worden voor het versturen van de newsletter.