Zep nu ook voor Belgische consument beschikbaar
Na successen in de VS en het Verenigd Koninkrijk
Wereldwijd is Zep één van de grootste producenten van reinigings- en onderhoudsmiddelen. In de Benelux vind je hun kwalitatieve producten vooral in de horeca en industrie. Sinds twee jaar richt Zep zich op consumenten in de Benelux. Retailers in de doe-het-zelfsector krijgen met deze onderscheidende producten nieuwe verkoopkansen.
Introductie in Benelux
"Zep, opgericht in 1937 in de Verenigde Staten, is wereldwijd een toonaangevende speler op het gebied van reinigingsproducten, systemen en diensten." aldus Remco Verschoor, Business Development Manager. "In België hebben we met name bekendheid verworven in de horeca- en industriebranche, waar onze producten dagelijks worden gebruikt. Eind 2021 hebben we de Benelux verder betreden door onze producten ook aan consumenten aan te bieden. Met behulp van de kennis en ervaring die we hebben opgedaan in de detailhandelssector in de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk, hebben we onze professionele formules aangepast zodat ze ook geschikt zijn voor consumenten."
#Nextlevelclean
"We streven ernaar om een positie te verwerven in de doe-het-zelfmarkten en tuincentra met onze unieke producten, terwijl we tegelijkertijd trouw blijven aan onze oorsprong in de professionele markt. Zep maakt zich kenbaar met #nextlevelclean en onderscheidt zich door producten van hogere kwaliteit aan te bieden, dankzij de geconcentreerde actieve ingrediënten die we gebruiken. Zelfs onze ontstopper komt met een niet-goed-geld-terug-garantie!
De productie van de reinigings- en onderhoudsproducten vindt plaats in onze eigen productielocaties in Italië en het Verenigd Koninkrijk. In Bergen op Zoom (NL) beschikt Zep over een groot magazijn, vanwaar de distributie voor de Benelux gebeurt. “Voor de fijnmazige distributie binnen de DHZ branche beschikken we over partnerships met Feeder One en SHI."
Uitgebalanceerd assortiment
"We hebben een zorgvuldig samengesteld assortiment," zegt Verschoor, "waarin we unieke producten voor de doe-het-zelfmarkt hebben opgenomen, zoals een zonnepanelenreiniger en kunstgrasreiniger." Bij de introductie van onze producten in de Benelux maken we een selectie uit duizenden wereldwijde formules van Zep. We streven ernaar om jaarlijks vijf tot tien nieuwe producten toe te voegen, gebaseerd op samenwerking met partners en de behoeften van de markt. We zullen nieuwe producten, waaronder de Voegenvernieuwer en de bekroonde Super Ontkalker, introduceren tijdens de vakbeurs DIY Pro & Garden."
Ontwikkeling en ondersteuning
Zep ondersteunt detailhandelaren actief met aantrekkelijke schappenplannen en beschikt over een eigen marketingafdeling die content levert aan dealers. "We maken ook gebruik van sociale media om onze zichtbaarheid en naamsbekendheid verder te vergroten."
Strategie
Zep Industries kiest bewust voor kwalitatieve partners. "We hanteren een selectief distributiebeleid met duidelijke voorwaarden. We streven naar rust en stabiliteit, met een focus op de lange termijn. Zep staat bekend om zijn betere kwaliteit en onderscheidend vermogen. Daarom vindt u onze producten niet in supermarkten. We hebben een goede reputatie en zijn een bekend merk in de professionele markt. We streven ernaar om dezelfde positie te bereiken in de consumentenmarkt."
Dealers haken aan
Het opvallende aanbod van Zep is de afgelopen twee jaar opgemerkt door retailketens. Verschoor somt trots de samenwerkingen in de doe-het-zelfbranche op: "We werken inmiddels samen met Hubo, Brico en een groot aantal zelfstandige ondernemers in België. Toen we twee jaar geleden in Nederland begonnen, sloot KlusWijs zich als eerste bij ons aan. Inmiddels bieden ook Hornbach, Toolstation en Praxis ons assortiment aan."

