21 juni 2018

VAKINFORMATIE VOOR DE SCHOENENBRANCHE

COLLEGA'S AANMELDEN ONLINE VERSIE BEKIJKEN

120pxDomper op de feestvreugde
Waar we vorige maand nog spraken van een collectieve zucht van opluchting, zijn de cijfers van mei helaas minder hoopgevend. De omzet van mei lag gemiddeld 10,3 procent lager dan vorig jaar. Gelukkig zijn er er ook winkeliers die dankzij de extra feestdagen wél met plussen konden uitpakken. Wil je het rendement van je winkel alvast een extra boost geven? Lees hier hoe je dat doet via de verkoop van onderhoudsproducten.

Camille Mortier
Redacteur

ZOVEEL GEEFT DE BELG UIT AAN KLEDING EN SCHOENEN

Voor schoenen en kleding verdwijnt er maandelijks gemiddeld 78 euro uit de portemonnees van de Belgen. Dat zegt een studie van iVox en outletketen Caméléon waarvoor duizend Belgen online werden bevraagd.
Lees meer

ZAKENBAROMTER MEI: OMZET -10,3%

Ondanks de zeer zomerse weersomstandigheden van de voorbije maand mei waren de verkoopresultaten in de zelfstandige schoendetailhandel ondermaats. Met een gemiddelde omzet die 10,3% lager lag dan in mei 2017 en met 7,5% minder verkochte paren is de hoop, die gerezen was na de uitstekende maand april, in de kiem gesmoord.
Volledig artikel lezen

ZAKENBAROMETER MEI: ZOMERSE ARTIKELEN DOEN HET GOED

Over het type schoeisel dat werd verkocht, is er grote unanimiteit over het hele land: de dames kochten massaal echte zomerartikelen: sandalen, slippers en open schoeisel, goed voor ongeveer de helft van de aankopen.
Volledig artikel lezen

ZAKENBAROMETER MEI: SPERPERIODE VOLLEDIG UITGEHOLD

De betekenis van de sperperiode wordt helemaal ontkracht. In de praktijk zijn er talrijke uitwegen mogelijk om te ontsnappen aan het verbod tot het aankondigen van kortingen:
Volledig artikel lezen

DOE MEE AAN ONZE GROTE LEZERSENQUÊTE EN WIN EEN EXCLUSIEVE CHOCOLADEBOX

Door de vragenlijst in te vullen, helpt u ons de inhoud en het media-aanbod in de toekomst nog beter af te stemmen op uw behoeften. Doe dit voor 29 juni en maak ook kans op een exclusieve smaakbox.
Klik hier om deel te nemen.

BEREIK TOPRENDEMENT DANKZIJ ONDERHOUDSPRODUCTEN

De verkoop van onderhoudsproducten in de schoendetailhandel en bij de schoenherstellers krijgt vaak een stiefmoederlijke behandeling. Nochtans genereert de verkoop van die producten meer omzet, met een behoorlijke winst­marge, en draagt die bij tot de algemene klanttevredenheid.
Volledig artikel lezen

EMILIE MARQUASS VERTENWOORDIGT S.OLIVER

Emilie Marquass is sedert zes maanden de nieuwe vertegenwoordiger van s.Oliver voor België en Luxemburg. Emilie is geen onbekende in de schoenenbranche, ze is als het ware in een schoenendoos geboren.
Lees meer

WALK & MATCH FEATURING CENTRO BENELUX

Er staat een spannende periode voor de boeg. Vakorganisaties, beurzen en winkelcentra zoeken naar oplossingen om schoenenwinkels te ondersteunen. In een veranderende en uitdagende markt is het belangrijk om gezamenlijke initiatieven te lanceren, en om op die manier leveranciers en retailers te ondersteunen.
Lees meer

WIN EEN SHOP DESIGN AWARD!

Heeft u geïnvesteerd in een nieuwe of vernieuwde winkel, aarzel dan niet en laat dit project beoordelen door een onafhankelijke jury met gerenommeerde retail- en interieurspecialisten.
Volledig artikel lezen

TRENDS OP EXPO RIVA SCHUH

De belangrijkste trend voor de lente- en zomercollecties 2019 op Expo Riva Schuh wordt gekenmerkt door een zoektocht naar zowel het fundamentele als het comfortabele.
Lees meer

http://shoes.pmg.be

Deze mail werd verzonden naar #KORTEMAIL#

Zakenbarometer mei: omzet -10,3%
uitschrijven - adverteren - nieuws melden - nieuwsbrief delen

Dit Online Magazine is een uitgave van Professional Media Group,
Torhoutsesteenweg 226, 2-6, 8210 Zedelgem
info@pmg.be - www.pmg.be