December kleurt rood: -7,8% omzet tegenover vorig jaar
Milde temperaturen en forse kortingen tijdens de sperperiode - beide factoren verklaren de cijfers die de zakenbarometer van afgelopen maand samenvat. De omzet van december 2019 ligt 7,8% lager dan in 2018 en in totaal waren er 10,8% minder verkochte paren. Conclusies moeten nog niet getrokken worden. Binnenkort volgt een analyse van het volledige jaar 2019 in vergelijking met 2018, wat meer duiding zal scheppen over deze cijfers.
De sperperiode van één maand voor de officiële solden- of opruimingsperiode heeft gedurende heel wat jaren relatieve rust gebracht in de schoen- en modewinkels. Volledig artikel lezen
ZAKENBAROMETER DECEMBER 2019: DEEL 2
De ondermijning van de sperperiode werd onmiddellijk door alle grote filiaalzaken met beide handen gegrepen om al vanaf 1 december te zwaaien met 'koppelverkoop van -20% tot -70%'. Volledig artikel lezen
ZAKENBAROMETER DECEMBER 2019: DEEL 3
Zwart en bruin blijven de absolute hoofdkleuren tijdens de voorbije herfst/wintermaand december. Voor de dames waren die twee kleuren samen goed voor 80% van de verkopen, voor de heren zelfs 86%. Volledig artikel lezen
BIEDT U AL SUPPLEMENTAIRE ARTIKELEN AAN?
Net zoals de volledige retailbranche krijgt ook de schoenensector te maken met een sterk veranderende consument. Een manier om daarop in te spelen, is door het aanbod uit te breiden en te diversifiëren. Lees meer
MCGREGOR FASHION WERKT SAMEN MET VAN GASTEL SHOES
Het fashionmerk McGregor zet in 2020 de eerste stappen richting de schoenenbranche. Vanaf het eerste kwartaal van 2020 zal het merk verder worden uitgebouwd door ook schoenen te gaan leveren. Lees meer
THE MICAM MILANO 2020
Creativiteit, dromen en genialiteit: MICAM, het summum van internationale vakbeurzen in de schoenindustrie, is klaar om de schoenenwereld om te toveren in een sprookjeswereld met de betoverende sfeer van 's werelds meest geliefde sprookjes. Volledig artikel lezen
5 REDENEN OM IN ZEE TE GAAN MET EEN EVENEMENTENBUREAU
Zelf doen of uitbesteden? Dat is de hamvraag die heel veel bedrijven zich stellen als ze beslissen hun boodschap via een evenement te communiceren. Welke meerwaarde bieden eventbureaus tegenover een doe-het-zelfaanpak? We vroegen het aan Pascal Cauwelier, Managing Director van Fast Forward en voorzitter van het Expert Center Event Marketing binnen ACC (Association of Communication Companies). Volledig artikel lezen
Shoes maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en te personaliseren. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met Het privacy- en cookiebeleid.
Registreer
Registreer en word gratis online abonnee
Door te registreren ontvangt u de newsletter. De newsletter kan u te allen tijde en zonder verdere formaliteiten opzeggen. Wij garanderen u dat uw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens nooit aan derden worden doorgegeven en enkel gebruikt worden voor het versturen van de newsletter.