- 07 februari 2018
Digitale content lokt meer shoppers
Digitale content lokt meer shoppers verrassende studie DOBIT Contentmarketing is hot voor retailers. Digitale schermen in de etalage kunnen een aantrekkelijk visitekaartje zijn voor de winkel, op voorwaarde dat deze juist wordt weergegeven. Maar hoe zet je als omnichannelretailer ook je content multichannel in? Dat is het expertiseterrein van DOBIT, specialist in digitale winkelcommunicatie. Recent werkte het bedrijf mee aan een onderzoek van het Store Innovation Lab van de Hogeschool Amsterdam. De insteek: hoe geef je content op digitale schermen in de etalage het beste weer om meer bezoekers de winkel in te krijgen? Dat gingen de onderzoekers na met test bij een boekhandel in Amsterdam. Ze keken naar de impact van de hoeveelheid content: geef je uitgebreide of liever beknopte informatie op het scherm? Ze gingen na of bewegende content beter scoorde dan statische. En ze varieerden ook de animatiesnelheid van de content: snel of beter langzaam? Resultaten De uitkomsten ...
Gratis dit artikel lezen?
Registreer en word gratis online abonnee
Ben je al abonnee?
Meld je aan en krijg toegang tot de website
Door te registreren ontvangt u de newsletter. De newsletter kan u te allen tijde en zonder verdere formaliteiten opzeggen. Wij garanderen u dat uw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens nooit aan derden worden doorgegeven en enkel gebruikt worden voor het versturen van de newsletter.
Door u in te schrijven, gaat u akkoord met De privacyvoorwaarden.