naar top
Menu
Logo Print
22/03/2018 - MARIE VERHULST

mannenschoenen fusion

FUSIONLOOK ERG GEWILD BIJ MANNEN(SCHOENEN)

Hedendaagse man is op zoek naar ideale mix tussen sportief en gekleed

De tijd dat de man niet meer op zoek was naar een leuk paar schoenen, is voorgoed voorbij. Meer dan ooit tevoren mag zijn schoeisel opvallen en vooral anders zijn dan anders. Opvallende prints, fraaie details en in het oog springende zooloptieken zijn erg gegeerd bij de mannelijke consument. Maar wat vooral belangrijk is, is dat de schoen licht en comfortabel aan de voet moet voelen. Een element dat zijn oorsprong vindt in de populaire sneakers. De fusionlook, waarbij klassieke met sportieve elementen naadloos worden gecombineerd, is niet meer uit het straatbeeld weg te denken en is een must voor uw aanbod.

Vooral het samenspel van glad leder met geprint leder kan heel wat mannenharten sneller doen slaan.

mannenschoenen

MATERIALEN

Suède en leder zijn op dit moment erg populaire materialen voor herenschoenen. Maar heel wat merken experimenteren ook met erg geslaagde materialencombinaties. Zo ontstaan er vaak verrassende resultaten met net dat tikkeltje meer.

Vloeiend samenspel

Vooral het samenspel van glad leder met geprint leder kan heel wat mannenharten sneller doen slaan. De heren bij wie het iets meer mag zijn en op zoek zijn naar echte eyecatchers, kunnen terecht bij sommige merken. Zij experimenteren met opvallende prints en kleuren. Grashopper en Van Bommel bijvoorbeeld zijn maar enkele merken die deze kaart vaak trekken.

DETAILS

mannenschoenen fusion

Vaak zit het bij mannenschoenen net in de details. Die kunnen erg subtiel zijn, maar sommige merken deinzen er niet van terug om net een statement te maken met opvallende details. Discrete details zoals gekleurde veters of een lichte print in het leder zijn zeer gegeerd bij de hedendaagse man.

INTERESSANTE ZOOLOPTIEKEN

Een van de meest gekozen onderdelen van de schoen waar momenteel veel aandacht aan besteed wordt, is de zool. De iets dikkere, maar wel lichte zool vind je bijna bij elk merk terug. Ook opvallende kleuren zoals wit of zwart geven de schoen een echt statement. Ook bij de alom bekende Chelseaboot wordt er steeds meer geëxperimenteerd met opvallende zooloptieken.

Lichtgewichten

Niet alleen in hoe de zool eruitziet, maar ook in het gebruik van materialen innoveert men enorm. Lichte materialen zoals Vibram of de pando zool met EVA-onderwerk. Door deze zolen wordt er extra comfort gegenereerd door extra demping van het onderwerk.

mannenschoenen

COMFORT TROEF

Iets waar elke fabrikant het over eens is: de man is duidelijk op zoek naar een comfortabele schoen. We kunnen zelfs stellen dat comfort primeert over de looks. Oncomfortabele schoenen worden meteen afgewimpeld. Zowel de jongere man die het comfort gewoon is van zijn sneakers, als de rijpere mannen die een licht paar schoenen aan hun voeten willen, grijpen maar al te graag naar dit type schoenen.

POPULAIR: FUSIONLOOK

 

De sportlook, gecombineerd met een klassieke look, of was het net omgekeerd? Hoe je het ook draait of keert, deze zogenaamde fusionlook is erg gewild bij de mannelijke consument van elke leeftijdscategorie. Naast het feit dat de man op zoek is naar comfort, is er ook nog een andere verklaring. De man heeft gemiddeld een kleiner aantal paar schoenen dan de vrouw. Dat betekent dat hij op zoek is naar een schoen die hij op meerdere manieren kan combineren en die matcht met elke outfit in zijn kleerkast: een klassiek kostuum of een eerder casual look. Zo kan hij van het werk rechtstreeks naar een afspraak op café met zijn vrienden gaan, steeds met een gepaste look.

Hoewel de jeugd toch eerder teruggrijpt naar een sportieve schoen, gaat de iets rijpere man terug naar de gekledere schoen. Maar onder invloed van de populaire sneakers is er meer vraag naar comfortabele en lichtgewicht schoenen Zo is het merk Samuel Hubbard hier een perfect voorbeeld van. Op het eerste gezicht is de schoen eerder klassiek, maar de iets dikkere en vooral lichte zool maakt van deze schoen een ideale kandidaat voor zowel jong als oud. Hierdoor staat de klassieke geklede schoen al even onder druk.

Mocassin

Ook de mocassin valt enorm in de smaak. Vaak is het de man die zijn sneakers achterwege wil laten, maar niet wil inboeten op comfort en nog niet klaar is voor een geklede lederen schoen, die zich aangetrokken voelt tot de mocassin. Het model met de veter is erg actueel en wordt moeiteloos gecombineerd met zowel een ripped jeans of een zomerse short als een strakke kostuumbroek.

mannenschoenen fusion

SOKSNEAKER

Voor wie het toch heel sportief wil, is de soksneaker erg hot. Het is een meer gewaagd type sneaker en zal vooral een jonger publiek aantrekken. Maar omdat deze nu 'in' is, is het zeker interessant om ook dit type schoen in uw aanbod op te nemen.

LEUKE EXTRA

Ook mannen zijn op zoek naar leuke accessoires. Sommige merken spelen hierop in door bijpassende broekriemen bij een paar schoenen aan te bieden. Je kunt het een beetje vergelijken met de vrouw die een mooie handtas koopt bij een nieuw paar schoenen. Presenteer deze samen in uw zaak en genereer zo een extra verkoop op een relatief makkelijke wijze. Bovendien vormt een ceintuur ook een leuk geschenkitem voor Valentijn of Vaderdag.

VERKOOPTIPS

  • De man is in de eerste plaats op zoek naar schoenen die comfortabel zitten.
  • Zorg voor een groot en gevarieerd genoeg aanbod. Vaak is de mannelijke shopper teleurgesteld in het kleine aanbod dat hij terugvindt in de winkel, en vindt hij maar weinig verschil in het aanbod van verschillende winkels. Reden te meer dat hij het internet afschuimt naar wat hij wel zoekt.
  • mannenschoenenMaak het je mannelijke klanten dan zo comfortabel mogelijk. Leg hem in de watten door een gezellige zetel in de winkel te plaatsen of bied een echt mannendrankje aan.
  • Kennis is macht! Niet alleen vrouwen zijn geïnteresseerd in het technische aspect van een schoen, ook mannen willen begrijpen waarom die schoen het best bij hun type voeten/ smaak/… past. Als je je kennis op een enthousiaste manier overbrengt, heb je er gegarandeerd een vaste klant bij.
  • Wist je dat mannen een grotere winkeltrouwheid hebben dan vrouwen? Zodra ze vinden wat ze exact zochten bij u in de zaak, komen die gegarandeerd terug!
  • Kies een kwaliteitsvol aanbod: kwaliteit betaalt zichzelf terug. Er is ook een grotere vraag naar duurzaamheid en schoenen geproduceerd in Europa.
    Misschien zeer vanzelfsprekend, maar een vriendelijke service bekoort elke klant.
  • Een korting is het laatste middel om het verschil te maken, al probeert de man minder om voortdurend het perfecte koopje te doen.

Met dank aan Dubois, Floris Van Bommel, Gimpex, Grashopper, Lloyd Shoes en Sameva