- 18 februari 2019
- Door René Broekaert
Zakenbarometer januari - deel 2
Zoals gewoonlijk valt er tijdens de opruimingsperiode weinig zinvols te vertellen over mode of aankooptrends: de consument kiest wat wordt aangeboden en laat zijn keuze (zeer vaak) enkel leiden door de interessante prijs. De relatieve verhouding tussen de kopersgroepen blijft ook tijdens de soldenperiodes stabiel, ongeveer 60% dames, 23% heren en 17% kinderen. Tot voor een tiental jaar waren vooral de heren gekend als koopjesjagers, maar dat is de laatste tijd minder uitgesproken. In het kleurenpalet staan bij de dames zwart (47%) en cognac/bruin (21%) bovenaan. Bij de heren is dit nog meer het geval: zwart en bruin samen zijn hier goed voor 86% van de omzet. Bij de kinderen is er duidelijk meer variatie: hier is een grafiek minder sprekend, want bijna heel de regenboog is er vertegenwoordigd.
Sorry, dit is een premium artikel
Dit artikel is exclusief beschikbaar voor abonnees. Abonneer je nu en krijg toegang tot alle artikels.
Ontdek onze abonnementsformules