naar top

GARANT:
INFOVERGADERING VOOR DE LEDEN

garat

Dit najaar werd de Algemene Ledenvergadering van Garant één week voor de Walk&Watch in de Garant showroom in Brussels Trade Mart georganiseerd. De leden werden er welkom geheten door een altijd enthousiaste Garant België manager Rudi Arnots en medewerkster Wendy Lecointre. Ook bedrijfsadviseur van Garant België, Rien van Os, was aanwezig.

GARANT LEDEN

Het aantal zelfstandige schoenwinkeliers in België slinkt voortdurend, vaak omdat bestaande – en goed draaiende – ondernemers geen opvolging hebben en er ook geen belangstelling meer bestaat voor overname van schoenwinkels. Dit dalend aantal winkeliers vertaalt zich ook bij de inkoopgroepering Garant. Goed nieuws is wel het feit dat zich in datzelfde jaar een aantal nieuwe leden hebben aangesloten. Het bewijs voor de dynamiek die aanwezig is in de groepering en in het beleid.

DALENDE OMZET IN EERSTE JAARHELFT

Rudi besprak de evolutie van de verkoop tijdens de eerste helft van 2018. Met uitzondering van de maand april, noteerde men gedurende alle andere maanden een dalende omzet ten opzichte van dezelfde periode van 2017. Een verschijnsel waarvoor iedereen tracht verklaringen te vinden. Wat de gerealiseerde omzetten van de Garant leden betreft, kon Rudi best tevreden zijn. De omzetdaling van de groep is geheel toe te schrijven aan de verminderde resultaten van de leden die hun zaak hebben stopgezet. Dat betekent dat de dynamiek binnen de groep positief blijft.

LEVERANCIERS EN MODE-OVERZICHT

Zoals altijd gaf Rudi vervolgens toelichting bij de omzetten die werden gerealiseerd bij de twintig belangrijkste leveranciers, waarbij telkens de nodige nuances werden in acht genomen. Er kwamen ook praktische tips voor bestellingen bij een aantal fabrikanten, en Rudi kon besluiten met een positieve surprise: vanaf 1 januari 2019 is ook het Duitse merk ARA contractleverancier van Garant. Een nieuwsje dat positief werd onthaald. Vervolgens gaf Rudi, aan de hand van interessante beeldmontages, een overzicht van de modeprognose voor het komend lente-zomerseizoen 2019.

FEEST OP 25 NOVEMBER

Rudi Arnots besloot zijn uiteenzetting met een warme oproep voor het komend Garant-feest dat zal plaatsvinden op zondag 25 september aanstaande in Grimbergen, vlak bij de Trade Mart. Wie nog niet is ingeschreven… ’t is het moment! Na deze infovergadering waren er, zoals gebruikelijk, lekkere broodjes en taartjes, en konden de aanwezige leden rustig van gedachten wisselen