naar top
Menu
Logo Print
21/08/2018 - RENÉ BROEKAERT

INTERNETVERKOOP

Nog twee internetgerelateerde berichtjes. De Tijd schrijft op 7 augustus dat Schoenen Torfs vorig jaar een recordomzet heeft geboekt, maar dat de verkoop in de eerste helft van 2018 minder vlot verliep. CEO Wouter Torfs: 'Vooral de webwinkel was vorig jaar verantwoordelijk voor een hogere omzet. De onlineverkopen zijn met 30% gestegen, maar de stenen winkels blijven belangrijk en zijn goed voor 85% van de omzet. 2018 is slechter begonnen dan 2017. De verkoop in onze stenen winkels is in de eerste jaarhelft met zo’n 4 procent gedaald, maar onze webwinkel is gegroeid met 20 procent. Daarom is de verkoop stabiel. De opgang van e-commerce zet door.'

Online in Italië

Ten slotte nog dit: hierbij een pagina uit het Italiaanse roddelblad 'OGGI' van begin augustus 2018. Daarin maakt de Poste Italiana reclame om met haar postbankkaart online gekochte goederen te betalen. So far, so good. Maar wat wordt als typeproduct aangeprezen om online te kopen? Juist: schoenen! En dat in ’s werelds meest hooggeprezen schoenenland!

oggi