Barometer maart 2017:  deel 3  

Barometer maart 2017: deel 3

Maart was goed, maar er is echt nog geen sprake van euforie. We bereiken nog altijd niet dezelfde cijfers als vorig jaar, en één zwaluw maakt de lente niet. De klassieke problemen van de zelfstandige schoendetailhandel zijn zeker nog niet uit de weg geruimd. De grootste zorgen van de schoenenboer kunnen in twee categorieën worden ondergebracht. Er zijn nog altijd de grote filiaalzaken, die een eigen kortingspolitiek voeren, en dat ook makkelijker kunnen omdat de winstmarge er meestal een heel stuk hoger ligt. En verder is er het nog steeds groeiend fenomeen van de internetverkoop. Volgens de laatste gegevens blijft die sector nog sterk groeien. Sommige consumenten worden al te veeleisend en gaan schoenen kopen met de iPhone in de hand om in de winkel zelf de prijzen te vergelijken met het online aanbod. Hier staat de winkelier soms machteloos. Het zoeken naar wapens tegen deze twee vormen van concurrentie blijft nog altijd de grote uitdaging voor de traditionele handelaar.

Sorry, dit is een premium artikel

Dit artikel is exclusief beschikbaar voor abonnees. Abonneer je nu en krijg toegang tot alle artikels.

Ontdek onze abonnementsformules

 

Kleurenschema
Aantal tegels per rij
Beeldverhouding
Weergave
Hoeken afronden
0

Welkom bij Shoes 

Shoes maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en te personaliseren. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met Het privacy- en cookiebeleid.