- 27 augustus 2019
Grote modenamen zetten zich met pact in voor het milieu
Grote modenamen zetten zich met pact in voor het milieu Kering (waartoe onder meer Gucci behoort) nam het initiatief voor het pact Van Hermès tot Carrefour, een hele reeks mode- en winkelmerken hebben een Fashion Pact gesloten . Daarin engageren ze zich om hun steentje bij te dragen ten voordele van het milieu en het klimaat, schrijft De Tijd.Maar liefst 32 grote namen scharen zich achter het initiatief onder leiding van François-Henri Pinault (Kering). Dat heeft geleid tot het Fashion Pact dat werd voorgesteld tijdens de G7-top. Het pact heeft als doel de opwarming van de aarde tegen te gaan door de uitstoot van broeikasgassen tegen 2050 te elimineren, de biodiversiteit te herstellen en de oceanen te beschermen tegen plastic.Pinault wil dat minstens 20 procent van de mode-industrie zich voor de doelstellingen gaat engageren. Daarbij hoopt hij op een gevarieerde mix wat de ledenlijst heel divers maakt: van luxemerken zoals Kering, Chanel en Hermès tot sportmerken zoals ...
Gratis dit artikel lezen?
Registreer en word gratis online abonnee
Ben je al abonnee?
Meld je aan en krijg toegang tot de website
Door te registreren ontvangt u de newsletter. De newsletter kan u te allen tijde en zonder verdere formaliteiten opzeggen. Wij garanderen u dat uw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens nooit aan derden worden doorgegeven en enkel gebruikt worden voor het versturen van de newsletter.
Door u in te schrijven, gaat u akkoord met De privacyvoorwaarden.