naar top
Menu
Logo Print

Duurzame sneaker van Wado kent succes

Crowdfunding brengt het merk meer op dan verwacht
magazine

Om consumenten een duurzame levensstijl aan te meten kwamen de Spanjaarden Damain, Marta en Lizzie begin 2017 op het idee om een betaalbare sneaker te ontwerpen. Onder de merknaam Wado lanceerden ze een crowdfundingcampagne via Kickstarter. Ze hoopten begin maart 2018 11.000 euro te verzamelen, maar hebben na dertig dagen niet minder dan 363.761 euro opgehaald.

Het eerste sneakermodel ‘Modelo 89’ komt in gebroken wit in combinatie met vijf kleuren: rood, zwart, blauw, groen of volledig wit. De unisex sneaker heeft een eighties design en wordt verkocht aan 99 euro.

De schoenen worden geproduceerd in een duurzaam Portugees atelier, waar werknemers eerlijk betaald worden. Wado gebruikt eveneens chroomvrij leer, en dat voor zowel de binnen- als buitenkant van de schoen.

CM_DAMESSCHOENEN

CM_DAMESSCHOENEN

+3250240404
+3250240445