naar top
Menu
Logo Print

20% winkelt ‘s avonds tot 21 u

Onderzoek Wijnegem Shopping
magazine

Al één op de vijf shoppers (in Wijnegem Shopping) trekt er ’s avonds tussen 18 en 21 uur op uit om kleren, schoenen en cadeaus te kopen. Dat blijkt uit een nieuwe analyse van de bezoekerscijfers van Wijnegem Shopping. “Zes op de tien shoppers zijn vrouwen”, aldus Zsofi Horvath, communicatiemanager van Wijnegem. “Zij komen ook dikwijls voor de kinderen langs. Maar ook mannen springen steeds vaker na het werk nog snel een uurtje binnen voor een nieuw vestje, jeans, videospel, of ook een snelle hap.” Dat avondshopping populairder wordt, mag eigenlijk niet verbazen. Recent onderzoek van HR-dienstverlener Acerta leert dat de Belgen massaal meer vast en voltijds werken. Zo was vorig jaar al 62,5% van alle lopende arbeidscontracten een voltijds exemplaar. “Eenvoudig gesteld waren er vroeger meer Belgen die overdag tijd hadden om te winkelen. Dat is nu niet meer het geval. Omdat bovendien ook ons sociale leven en het verkeer drukker is geworden, gaan meer werkende Belgen op zoek naar winkels die ruime openingsuren hebben. In tegenstelling tot online winkelen, kan je in een fysieke winkel nog steeds onmiddellijk een kledingstuk of schoenen passen. Zo is de kans op een miskoop kleiner en win je opnieuw tijd”, zegt Katrien Geysen, Manager van Wijnegem. Opvallend: ook op zaterdag trekt nog één op de vijf shoppers pas na 18 uur op winkelronde. Onder hen vele mensen die op zaterdag nog hebben gewerkt en ouders wier kinderen overdag naar de sportclub gaan. Dé topdag voor avondshopping blijkt evenwel vrijdag te zijn. Bijna een derde van alle vrijdagshoppers in Wijnegem trekt er ’s avonds op uit. Dat vrijdag dé topdag is voor avondshopping, is voor een stuk te verklaren doordat jong en oud dan simpelweg meer tijd hebben om rustig rond te kijken. Bovendien kunnen ze hun winkelbezoek ook koppelen aan een gezellig etentje in een restaurant.

CM_WINKELINRICHTING

CM_WINKELINRICHTING

+3250240404
+3250240445