naar top
Menu
Logo Print

Verkoop sneakers steekt andere categorieën voorbij

De verkoop van casual sneakers kende de afgelopen 12 maanden een stijging van 7%
magazine

Voor het eerst zullen casual sneakers (sneakers die niet gedragen worden in functie van sportactiviteiten) in 2020 alle andere categorieën van schoenen overtreffen en zullen zij het vaakst over de toonbank gaan. Dat werd bekendgemaakt in een nieuw rapport, The Future of Footwear, van het Amerikaans marktonderzoeksbureau The NPD Group. In dat rapport voorspellen zij groei en dalingen in de belangrijkste categorieën.
Volgens de Retail Tracking Service van de NPD is de categorie casual sneakers de voorbije 12 maanden (sinds augustus 2018) met 7% gestegen. Het succes van deze categorie moeten we zoeken bij trends zoals athleisure en de houding van de consument hiertegenover. Steeds vaker zien we in plaats van een stadsschoen een sneaker onder formele kledij – comfort en functie geniet dus de voorkeur. Deze tendens gaat bijgevolg ten koste van fashionable shoes zoals laarzen, hakken, sandalen en kostuumschoenen, die categorie daalde de in diezelfde periode met 5%. De categorie sportschoenen daalde zelfs met 7%.
Hoewel enkel de Amerikaanse markt werd onderzocht, is dit niet onbelangrijk aangezien de Verenigde Staten de grootste afzetmarkt voor schoenen is na China.

SHOES MAGAZINE

SHOES MAGAZINE

+3250240404
+3250240445