naar top
Menu
Logo Print

Week van de Belgische mode

14 tot 20 oktober
magazine

Mode Unie en Creamoda organiseren in oktober de eerste editie van de 'Week van de Belgische Mode'. Het doel van de week is Belgische mode en merken in de kijker te zetten bij de consument.

"Met deze actie willen we de consument bewust maken van de voordelen van het kopen van Belgische mode en van de troeven van het shoppen in een lokale modewinkel. Want lokaal shoppen is bijdragen aan de lokale gemeenschap," zo leest het persbericht van Mode Unie.

De Week van de Belgische mode (WVDBM) vindt plaats van 14 tot 20 oktober 2019. Modezaken en -merken kunnen zich in de maand augustus inschrijven bij Mode Unie en Creamoda. De organisatoren zorgen voor een regionale en nationale mediverspreiding en lanceert ook een website voor de consument info en store locators. Om extra consumenten aan te trekken, kunnen retailers via de federatie voor zelfstandige modedetailhandel tassen bestellen die consumenten bij een aankoop van minimum 100 euro krijgen bij een deelnemende modezaak.

Op de tas zal een unieke illustratie staan van de Belgische illustrator Kaart Blanche. Het deelnamepakket voor retailers en merken bestaat naast reclamemateriaal (waaronder raamstickers), ook uit een reeks kant-en-klare Facebook posts. (bron: FashionUnited)

SHOES MAGAZINE

SHOES MAGAZINE

+3250240404
+3250240445