- 21 maart 2019
- Door René Broekaert
Zakenbarometer februari 2019 - deel 2
Zowel voor dames, voor heren als voor kinderen bleef februari een absolute sneakermaand, goed voor ongeveer 50% van de omzet in de drie kopersgroepen. Opvallend is ook de verkoop van heel wat sandalen in februari. Zelfs de heren lieten zich verleiden tot de aankoop van die artikelen, en dat is zeer ongewoon in het marktbeeld. Meestal moet er sprake zijn van een hittegolf alvorens de man naar de open schoen uitkijkt! Daartegenover staat dat praktisch niemand de verkoop van hoge laarzen aanhaalt. Deze artikelen zijn blijkbaar totaal uit de modescene verdwenen. Ook het kleurenpalet oogt zomers. Wit, beige en écru zijn toppers voor de dames. Blauw, zilver en gecombineerde kleuren vervolledigen het plaatje. Zwart wordt slechts bij de ‘diversen’ vermeld. De heren blijven iets traditioneler kopen. Hier nemen zwart, cognac en bruin de leiding. Bij de kinderen is het al zomer wat de klok slaat: 50% wit en 25% kleurtjes en combinaties.
Sorry, dit is een premium artikel
Dit artikel is exclusief beschikbaar voor abonnees. Abonneer je nu en krijg toegang tot alle artikels.
Ontdek onze abonnementsformules