- 21 augustus 2018
- Door René Broekaert
Zakenbarometer juli 2018 - deel 3
Internetverkoop Nog twee internetgerelateerde berichtjes. De Tijd schrijft op 7 augustus dat Schoenen Torfs vorig jaar een recordomzet heeft geboekt, maar dat de verkoop in de eerste helft van 2018 minder vlot verliep. CEO Wouter Torfs: 'Vooral de webwinkel was vorig jaar verantwoordelijk voor een hogere omzet. De onlineverkopen zijn met 30% gestegen, maar de stenen winkels blijven belangrijk en zijn goed voor 85% van de omzet. 2018 is slechter begonnen dan 2017. De verkoop in onze stenen winkels is in de eerste jaarhelft met zo’n 4 procent gedaald, maar onze webwinkel is gegroeid met 20 procent. Daarom is de verkoop stabiel. De opgang van e-commerce zet door.'
Sorry, dit is een premium artikel
Dit artikel is exclusief beschikbaar voor abonnees. Abonneer je nu en krijg toegang tot alle artikels.
Ontdek onze abonnementsformules