naar top
Menu
Logo Print

Brantano wil de Belgische Zalando worden

De holding wil naar de Brusselse beurs
magazine

België moet ruimte bieden voor een sterke lokale e-commercespeler in mode naast het Duitse Zalando. Dat meent Dieter Penninckx, topman van FNG Group. Hij ziet Brantano daarvoor als rots in de branding. “We schatten de markt voor kleding en schoenen in de Benelux op 18 miljard euro. Er wordt verwacht dat de 15 procent online verkopen van vandaag zullen verdubbelen tot 30 procent in drie à vijf jaar”, legt Penninckx uit aan Het Laatste Nieuws. In tegenstelling tot andere Europese landen heeft België immers geen sterke lokale onlinespelers. De combinatie van een sterke online présence en een netwerk van fysieke winkels speelt daarbij in het voordeel van de schoen- en kledingketen.

De holding boven het bedrijf plant daarnaast om te noteren op de Brusselse beurs. Zo hoopt de keten meer geld op te halen om te investeren in de expansie van Brantano. Volgens De Standaard en De Tijd zouden de nodige toestemmingen daarvoor bijna rond zijn. De beursgang moet de retailer toestaan tot wel 100 miljoen extra kapitaal op te halen. Dat is nodig om de transformatie tot volwaardige moderetailer met een heus e-commerceluik rond te maken.

SHOES MAGAZINE

SHOES MAGAZINE

+3250240404
+3250240445