naar top
Menu
Logo Print

Digitale content lokt meer shoppers

verrassende studie DOBIT
magazine

Contentmarketing is hot voor retailers. Digitale schermen in de etalage kunnen een aantrekkelijk visitekaartje zijn voor de winkel, op voorwaarde dat deze juist wordt weergegeven. Maar hoe zet je als omnichannelretailer ook je content multichannel in? Dat is het expertiseterrein van DOBIT, specialist in digitale winkelcommunicatie. Recent werkte het bedrijf mee aan een onderzoek van het Store Innovation Lab van de Hogeschool Amsterdam. De insteek: hoe geef je content op digitale schermen in de etalage het beste weer om meer bezoekers de winkel in te krijgen? Dat gingen de onderzoekers na met test bij een boekhandel in Amsterdam. Ze keken naar de impact van de hoeveelheid content: geef je uitgebreide of liever beknopte informatie op het scherm? Ze gingen na of bewegende content beter scoorde dan statische. En ze varieerden ook de animatiesnelheid van de content: snel of beter langzaam? 

Resultaten

De uitkomsten waren helder. Passanten ervaarden uitgebreide content als informatiever en bleven langer naar het scherm kijken. Dynamische content zag men als vernieuwender. De bewegende beelden trokken ook meer de aandacht. De snelheid van de animatie echter had geen invloed op het winkelbezoek. Kortom: op digitale schermen in je etalage breng je best uitgebreide én dynamische content. Beide factoren versterken elkaar bovendien. 

Bron: retaildetail

SHOES MAGAZINE

SHOES MAGAZINE

+3250240404
+3250240445