naar top
Menu
Logo Print

Omzetgroei van 7.7% bij schoenen Torfs

Zowel online als offline duidelijke groei op te merken
magazine

2017 was een goed jaar voor Schoenen Torfs. Zo tekenden ze een omzetgroei van maar liefst 7.7% op. Vooral in de webshop was er een sterke stijging op te merken, maar ook in de fysieke winkelpunten is er een duidelijke groei te zien. Het bewijs dat retail helemaal niet dood is, aldus CEO Wouter Torfs. Hiermee brengt de schoenenketen toch een lichtpuntje in deze toch wel moeilijke tijden. 

Steeds meer mensen vinden ook de weg naar de webshop van Torfs. De online verkoop via de eigen webshop steeg met 37.5%. Schoenen Torfs heeft het voorbije jaar meer ingezet op digitale marketing, iets wat duidelijk zijn vruchten afwerpt. Toch koopt 85% van de klanten enkel in de winkels. Hybride klanten (klanten die zowel online als offline shoppen) hebben een aandeel van 10%. Slechts de helft daarvan koopt enkel online. Er is dus duidelijk nog een groot groeipotentieel in deze laatste groep.

Doel voor 2018? "Blijven vasthouden aan ons DNA. De klant weet wie we zijn en waarvoor we staan. Het concept voldoet aan de verwachtingen van de klanten. Op gebied van e-commerce mikken we op een groei van 20%", verklaart Torfs.

SHOES MAGAZINE

SHOES MAGAZINE

+3250240404
+3250240445