- 12 mei 2017
Circulaire fashion wint aan populariteit
Circulaire fashion wint aan populariteit Duurzame mode-industrie in de maak Ondanks economische en technologische obstakels worden circulaire modellen, zoals recycling of leaseconcepten, in toenemende mate populairder bij moderetailers. Zo wil H&M bijvoorbeeld haar kleding tegen 2030 volledig recyclebaar maken. Recycling kan op twee manieren: mechanisch en chemisch. Chemische recycling heeft als voordeel dat men virgin materialen het dichtst kan benaderen. Mechanische recycling heeft zijn beperkingen, vooral bij materialen die zijn geproduceerd op basis van verschillende soorten vezels. Momenteel staat het circulaire business plan echter nog wat wankel. Een economisch obstakel is hiervoor onder andere de oorzaak. Normale materialen zijn namelijk momenteel nog goedkoper dan gerecyclede. Zo biedt Mud Jeans vintage jeans aan: oude spijkerbroeken die weer 'in' zijn. Een belangrijk aspect dat dient als fundament van circulaire business modellen is de traceability van ...
Gratis dit artikel lezen?
Registreer en word gratis online abonnee
Ben je al abonnee?
Meld je aan en krijg toegang tot de website
Door te registreren ontvangt u de newsletter. De newsletter kan u te allen tijde en zonder verdere formaliteiten opzeggen. Wij garanderen u dat uw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens nooit aan derden worden doorgegeven en enkel gebruikt worden voor het versturen van de newsletter.
Door u in te schrijven, gaat u akkoord met De privacyvoorwaarden.