- 24 april 2017
Google introduceert similar items
Google introduceert similar items voorlopig enkel voor schoenen en accessoires Google heeft voor de mobiele gebruiker de functie ‘Similar Items’ in Images geïntegreerd. Hiermee kunnen gebruikers die naar afbeeldingen van producten zoeken, suggesties voor aankopen zien. De functie werkt voorlopig alleen voor schoenen en accessoires. Bij het klikken op een afbeelding van een van deze producten, geeft Google een lijst met vergelijkbare items, de prijs en aanbieders waar het product te koop is. Retailers die willen dat hun aanbod zichtbaar wordt in Similar Items, moeten de naam van het product, de prijs en de valuta in hun metadata opnemen. Of en hoe Google geld verdient aan de nieuwe functie, is niet duidelijk. Voorlopig is Similar Items alleen beschikbaar in de app en mobiele browser, maar later wil Google ook zijn andere kanalen van de functie voorzien.
Gratis dit artikel lezen?
Registreer en word gratis online abonnee
Ben je al abonnee?
Meld je aan en krijg toegang tot de website
Door te registreren ontvangt u de newsletter. De newsletter kan u te allen tijde en zonder verdere formaliteiten opzeggen. Wij garanderen u dat uw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens nooit aan derden worden doorgegeven en enkel gebruikt worden voor het versturen van de newsletter.
Door u in te schrijven, gaat u akkoord met De privacyvoorwaarden.