naar top
Menu
Logo Print

Fashion Retail Evening blikt vooruit

De mogelijke toekomst van de Belgische modesector
magazine

Het mode retail landschap verandert. Wat zijn de key trends en wat doen we ermee? Kunnen we iets leren van onze noorderburen? Hoe ontwikkelen Belgische retailers zich? Op deze vragen probeerde Fashion Retail Evening op 28 september een antwoord te bieden met tips van vier sprekers uit het veld.. De Boerentoren in Antwerpen zat alvast goed vol met 200 aandachtige luisteraars. Richard van Hooijdonk mocht de spits afbijten. De Nederlandse trendwatcher merkt op dat verandering niet tegen te houden is. Je kan er dus maar beter in meegaan. Je klanten kennen, dat is volgens Bart Muskala van het Gentse onderzoeksbureau True North de weg naar succes. Je moet zorgen dat jij de beste connectie hebt met je klanten. Als derde kwam Dimitri Broeren aan de beurt, Managing Director van Hunkemöller Benelux. Hij vertelt hoe zij omgaan met de trends en vernieuwingen van de sector. De klanten zijn bij het shoppen op zoek naar een ervaring dus worden winkels uitgebouwd tot “fun & inspiring stores”. Het bedrijf werkt ook met brand ambassadors als alternatief voor traditionele reclame. Zij brengen het merk tot bij hun vele volgers. Als laatste is het aan Laurentine Van Landeghem van Clouds of Fashion. Zij benadrukt nogmaals het belang van je klanten te kennen. Ze bewijst ook dat sociale media van cruciaal belang is bij het uitbouwen van een klantenbasis. Zo is er op Instagram elke maand een bon van 100 euro te winnen door je nieuwste aanwinst te delen, waardoor ze tal van extra volgers bereikt.

COMEOS

COMEOS

+3227880500
+3227880501