naar top
Menu
Logo Print

TRADE MART BRUSSELS: MEE MET DE TIJD

DE TOEKOMST IS AAN DE RETAILERS DIE DURVEN TE DIFFERENTIEREN

U kon hier vorig jaar al lezen hoe Trade Mart Brussels een serieuze gedaanteverandering onderging. De showrooms werden omgetoverd tot aangename ruimtes waar iedereen vrij in- en uitloopt. En vooral: u doet er bakken inspiratie op, bijvoorbeeld ideeën om uw winkel in te richten, en vooral: u leert er andere merken kennen. Dat deed u misschien ook tijdens het event Walk & Match van 3-5 maart. Dan kon u bijna achthonderd merken in levenden lijve zien. Ook wij waren erbij en snoven de sfeer op.

Maar eerst willen wij graag een aantal stellingen, die we de laatste tijd heel vaak hoorden bij retailers, ontkrachten. Met dank aan Tomas Verhoeven, Marketing Manager van Trade Mart Brussels.

Trade Mart sfeer

DRIE MYTHES ONTKRACHT

“Ik blijf best bij mijn oude vertrouwde concept”

Niet dus. Stilstaan is achteruitgaan. En dat gaat des te meer op voor onze sector, die het al een hele tijd zwaar te verduren heeft. De toekomst is aan hen die inspelen op de vraag van de markt. Consumenten verwachten van retailers dat ze verrassend uit de hoek komen, met de allernieuwste trends. En daar horen al eens nieuwe merken bij.
Conclusie: experimenteer en inspireer de consument

Vitrine“Ik speel best op veilig en vraag mijn leverancier wat de 20 best verkochte schoenen zijn”

Ook niet waar dus. De klanten komen naar fysieke winkels precies om iets nieuws met hun eigen ogen te aanschouwen, niet om telkens dezelfde vaste waarden opnieuw te zien. Ze willen niet zien wat ook bij uw collega’s te vinden is. Neem dus eens wat anders op in uw collectie. Inspiratie genoeg op Trade Mart Brussels.
Een speciale, trendy schoen, een pronkstuk in de vitrine trekt de aandacht. (Een bakker zet ook zijn lekkerste taarten in de vitrine …)
Conclusie: durf en onderscheid u van anderen

“Zoals een schoenmaker blijf ik best bij mijn leest”

Als u denkt dat u best alleen verder schoenen verkoopt, dan is dat misschien niet de juiste beslissing. We zien dat sectoren steeds meer vervagen: je vindt een koffiecorner in een kledingzaak en planten in een decoratiewinkel. Ook schoenketens en
-platformen breiden uit met bijvoorbeeld kledingcorners. Bij Trade Mart Brussels vindt u alles onder één dak: fashion, accessoires, interieurartikels enzovoort. Uw kassa zal er wel bij varen.
Conclusie: differentieer en geef de consument een reden om bij u te komen

IMPRESSIE WALK & MATCH, FEATURING CENTRO BENELUX

Samir en Rachid El Mourabit

Ook tijdens de laatste Walk & Match (3-5 maart) was de hele schoenen- en lederwarenbusiness samen in Trade Mart Brussels om jullie een compleet herfst- en winteraanbod voor te stellen. Nog niet alle retailers weten dat Trade Mart Brussels een ware metamorfose onderging en dat elke showroom nu echt uitnodigt om zomaar in en uit te lopen.
De gebroeders El Mourabit, retailers: “Het is de eerste keer dat we hier op Trade Mart Brussels zijn en we zijn verrast door het feit dat echt alle merken hier onder één dak te vinden zijn. Zo moeten we niet naar verschillende locaties rijden. De goede ligging en de grote parking zijn een extra troef.”

Centro

Omdat uit de reacties tijdens de vorige Walk & Match bleek dat de extra merken die Centro toen aanbracht, een groot pluspunt was, herhaalde Trade Mart Brussels die formule ook nu. Vooral Spaanse en Italiaanse merken vulden de merken van de reguliere exposanten aan. Een medewerker op die afdeling liet trouwens optekenen dat niet alleen bestaande klanten de stand bezochten, maar dat hij ook ‘toevallige’ bezoekers over de vloer kreeg die inspiratie kwamen opdoen. Of zoals exposant Francy Spoormakers zei: “Hoe meer merken er bij mekaar zitten, hoe uitnodigender het voor de retailers is om naar Trade Mart Brussels te komen.”

Jean-Pierre Verschraegen Brepols

The Market

De exporuimte waar gasten een platform krijgen, The Market gedoopt, kreeg – net zoals de omringende ruimtes – een totaal nieuwe look. Bezoekers vinden het een absolute meerwaarde dat ze tijdens events in The Market andere merken kunnen leren kennen.
Jean-Pierre Verschraegen voor Brepols: “Ik ken het gebouw Trade Mart Brussels al heel erg lang. We zijn blij dat Trade Mart Brussels probeert bij te blijven qua infrastructuur en uitstraling. The Market is nu een aangename open ruimte met een brede gang die uitnodigt om van de ene naar de andere exposant te wandelen. De verlichting kan wel nog beter.”

PLUSPUNTEN VAN DE VERNIEUWDE SCHOENEN- EN LEDERWARENAFDELING OP TRADE MART BRUSSELS: EEN TOP 3

We wilden weten wat bezoekers vinden van de verbouwingen op de afdeling. We legden daarvoor ons oor te luisteren bij exposanten omdat zij hen daar tenslotte in groten getale ontvangen.

Exposanten

  1. Veel licht
    Francy Spoormakers, Annalina; Volare; Giorgio (links): “Trade Mart Brussels heeft enorme inspanningen gedaan en wij hebben ‘in hun zog’ onze showroom ook aangepakt. Onze klanten appreciëren zeker het feit dat er veel meer licht is dan vroeger.”
  2. Alles opengetrokken
    Mathias Vermeulen, Collonil; Pedag (midden): “Wij hebben hier al zo’n 20 jaar een showroom. Wat zonder meer het meest opvalt bij onze klanten, is dat de hele afdeling opengetrokken is. Vroeger zaten we meer in een cocon. De brede gangen en de hoge ramen nodigen uit tot rondwandelen.”
  3. Fris en eigentijds
    Bart Deketelaere, Hush Puppies (rechts): “Jammer dat de klanten zo behoudsgezind zijn en vooral de voor hen vertrouwde showrooms binnenstappen. Want Trade Mart Brussels huist zoveel merken die ze nog niet kennen. Anderzijds, van onze klanten horen we in elk geval dat ze de look verfrissend en eigentijds vinden na de verbouwingen.”

AFTERMOVIE

De aftermovie van Walk & Match kan u hier bekijken.

team
Caroline, Carine, Tomas en Lies van het marketingteam
van de schoenen- en lederwarenafdeling

TRADE MART BRUSSELS

TRADE MART BRUSSELS

ATOMIUMSQUARE 1 - PB 211
1020 BRUSSEL
+3224007400
+3224007401