naar top
Menu
Logo Print

GIULIA: GOED GEWED EN VERWACHTINGEN INGELOST

Een team van jonge enthousiastelingen maakt zich een concept meester en vindt een nieuwe manier van schoenen presenteren uit

WAT?giulia manexco

Het Giulia concept is het werk van een team jonge, uitermate gemotiveerde dertigers die gepassioneerd zijn door wat ze doen. “Wij wilden een collectie pumps creëren, want die zijn tijdloos en modebestendig, en natuurlijk ook elegant en vrouwelijk. We wilden een betaalbaar en comfortabel model maken, om overdag mee te gaan werken en 's avonds plezier mee te maken."

HOE?

Met Giulia moest er een oplossing komen voor meerdere problemen. Eerst en vooral het keuzegebrek in de winkels wat dit productgamma betreft. Vervolgens moest er ook iets worden gedaan aan het klassieke 'déjà-vugevoel' dat met pumps geassocieerd wordt. Er diende een handig concept voor de kleinhandelaar gevonden te worden, dat ook aangenaam, kleurrijk en amusant is voor de eindklant.

Ons onderzoek heeft dan uiteindelijk geleidtot het opstellen van de richtlijnen voor onze collectie.

  • De jongens zijn naar de fabriek gegaan met de bedoeling een relatief klassieke collectie te ontwikkelen, met aandacht voor modellen en materialen. Dan moest nog veel bepaald worden echter: verschillende hakken, leesten, materialen, afwerkingen enz.
  • Dan kwam het vrouwelijke deel van het team in actie: kleuren en hakhoogtes kiezen enz. Ze reageerden zoals echte 'shoe addicts': onmogelijk om te kiezen! Vervolgens werd er besloten slechts één enkel model te ontwikkelen, maar wel in een hele kleurenwaaier!
  • En zo besloten we een collectie te creëren die alle vrouwen aanspreekt: alle meisjes van het team hadden een voorkeur voor een eigen kleur! Het resultaat? We brengen een comfortabele, mooie en betaalbare pump voor alle dames die niet kunnen kiezen tussen twee, drie of dertig kleuren.

display giulia

PRESENTATIEDISPLAY

Er zou maar één model worden ontwikkeld. Nu moesten we een geschikte manier vinden om dit model in de winkel te gaan presenteren. We zochten iets moderns en niet al te gesofistikeerd, een praktische en doeltreffende installatie. En ziezo:we ontwierpen een zwarte display waarop we onze waaier van dertig kleuren in een vloeiende kleurschakering presenteren, om zo alle producten te kunnen tonen. En voor de winkels een topper: 1m² om een hele collectie te tonen!"

BESTELLEN PER PAAR

Vincianne: “Het voorraadrisico, dat is voor ons: we beschikken over een logistiek platform met niet minder dan 15.000 paar Giulia's. Het display met dertig stalen stellen we gratis ter beschikking van de winkelier. In de loop van het seizoen kan die (zonder extra kosten) modellen per paar bestellen. Wij van onze kant verzekeren levering in de winkel of bijde eindverbruiker binnen de 48 uur."

EN HET WERKT!

Jerry: “We waren er niet erg gerust in, want het was toch een gek idee: het kwam er op aan ons voorraadrisico zo laag mogelijk te houden door de Giulia displays in een zo groot mogelijk aantal winkels te plaatsen. Vandaag zijn we heel gelukkig dat het concept is aangeslagen: men vindt het nu al in bijna honderd boetieks in België. En ook internationaal zijn we goed bezig, in Nederland, Frankrijk en Zwitserland. Dat is nog maar een begin: elke week krijgenwe nieuwe vragen van winkeliers die belangstelling hebben voor Giulia. Nooit hadden we kunnen denken dat er op één seizoen meer dan driehonderd displays zouden staan! Elke dag zijn er nieuwe leveringen, we lopen van hier naar daar!" Estelle en Karolin: “Deze dynamiek vertaalt zich op alle vlakken. In onze communicatie bijvoorbeeld: we gaan ergens leveren in Nederland, en ontwikkelen op enkele uren tijd een nieuwe Facebookvideo voor die winkel. Dat is pas echt communicatie op maat voor elke klant."

HET TEAM

  • Arnaud, Antoine et Emma: trendgevoelig, met bijzondere aandacht voor de kleinste details, houden ze zich alle drie bezig met de ontwikkeling van het product.
  • Estelle et Karolin: helemaal in de ban van merchandising en digitale communicatie, zijn de 'meisjes van de marketing' almaar creatiever om het product naar voren te schuiven.
  • Jérémy: schuwt geen uitdaging en houdt zich bezig met de Giulia collectie in het buitenland.
  • Vincianne: is plichtbewust en goed georganiseerd, en waakt over de voorraad van Giulia.
  • Maryline et Sammy: deze twee ervaren specialisten zijn de sales advisors die aan de detailhandelaars deze nieuwe formule voorstellen om schoenen te verkopen.

 

 

MANEXCO

Chaussée de Bruxelles 94
1310 La Hulpe

Tel.: 02/652.20.10
www.giulia-shoes.com

Contactpersonen
Maryline: maryline@manexco.be
Sammy: sammy@manexco.be

MANEXCO

MANEXCO

+3226522010
+3226540971